SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL ASPECTS OF PREPARING FUTURE ENGINEERS FOR RESEARCH ACTIVITIES
Downloads
Some theoretical and methodological aspects of solving issues related to the preparation of future engineers for scientific and research activities, problems still awaiting solutions in this regard, as well as the system of preparing students for scientific and research activities are considered. This article also discusses the issues of developing research skills among future engineers.
2. Askarov I.B. Basic stages of process of preparation to researchactivity of preparation of future professional education teachers. Eastern Evropean Seintific Journal. Germany, 2016. №-5. – Р. 93-100.
3. Журавлев В.И. Взаимосвязь педагогической науки и практики. - М.: “Педагогика”, 1990. - С. 32.
4. Левитес Д.Г. Авто дидактика. Теория и практика конструирования собственных технологий обучения-М.: РАО МПСИ, 2003 г. - 320 с.
5. Леонтович А.В. Учебно-исследовательская деятельность школьников как модель педагогической технологии. Народное образование, №10, 1999. - С.152-158
6. Новиков A.M. Методология учебной деятельности. - М.: Издательство “Эгвес”, 2005. - 176 с.
7. Скибицкий Э.Г., Скибицкая И.Ю. Формирование компонентности начинающего исследователя. Инновации в образовании. - 2007. №9. -С.80-90.
8. Сластенин В.А. Педагогика. - М.: Издательсво “Школа Пресс”, 1998. -512 с.
9. Стенин B.C., Горохов В.Г., Розов М.А. Философия науки и техники. - М.: Контакт-Альфа, 1995. - 384 с.
10. Уайтхед А. Избранные работы по философии. - М.: Высшая школа, 1990. - С. 624.
11. Щедровицкий Л.Г. Очерки по философии образования. - М.: 1998. - 358 с.
12. Demetriou A., Efklides A., Papadaki М., Papantoniou G., Economou А.Structure and development of causal-experimental thought: From earlyadolescence to youth. Developmental Psychology. 1993. Vol. 29. N 3. P. 480- 497. 47-б.






.jpg)

1.png)





