QUESTIONNAIRE METHODOLOGY AS A TOOL FOR DIAGNOSING THE CHARACTERISTICS OF THE TRAINING PROCESS OF BASKETBALL PLAYERS IN THE 3×3 FORMAT
This article is devoted to the study of the possibilities of using the questionnaire method to assess the level of preparedness of 3x3 basketball teams among different age categories of athletes. The main focus is on studying the potential of questionnaires as a means of collecting reliable information regarding the characteristics of training activities, identifying weaknesses and formulating recommendations for optimizing the educational process. The purpose of this work is not so much to study in detail the survey methodology itself, but to substantiate its practical signifcance and adequacy in the context of analyzing sports pedagogy aimed at improving the quality of educational and training activities for basketball players.
1. Боголюбов Л.Н. Педагогические и социологические аспекты спортивных исследований.
// Учебник. М.: АСО. 2003. – 291 с.
2. Девятко И.Ф. Методология и методика социологических исследований в спорте. // Учебник.
М.: Академия. 2002. – 388 с.
3. Зазыкин О.В. Психология спортивной подготовки: от теории к практике. // Учебное пособие.
М.: Речь. 2013. – 96 с.
4. Костяная Е.В. Психология и педагогика спорта. //Учебное пособие. М.: Современная школа.
2011. – 126 с.
5. Лутфуллина Р. Метод анкетирования – для анализа тренировочного процесса. // Фан спортга,
2024, С.5–12.
6. Платонов Н.Н. Основы спортивной тренировки. // Учебник. М.: Физкультура и спорт,
2010. – 678 с.
7. Сухов А.В. Анкетирование в спортивной педагогике: Теория и практика. // Учебное пособие.
СПб.: Лань. 2005. – 88 с.
8. Шмаков А.Н. Спортивная педагогика и психология: Методология исследования и практическое
применение. // Учебное пособие. СПб.: Бизнес-Пресса. 2000. – 58 с.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





