CURRENT ISSUES AND OBJECTIVES: A LINGUODIDACTIC APPROACH TO TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Versions
- 03-07-2025 (3)
- 03-07-2025 (2)
- 03-07-2025 (1)
This article discusses current issues in linguodidactics related to teaching Russian as a foreign language. The author emphasizes the importance of defining teaching goals and objectives in consideration of linguo-cultural, communicative, and cultural aspects. Additionally, the article highlights the necessity of incorporating modern pedagogical technologies, methodological approaches, and assessment systems to improve the effectiveness of the learning process.
1. Валуева, Н. А. Лингводидактика: исторические аспекты и современные тенденции. Москва: Изд-во Московского университета.2018.
2. Бим, И. Л. Теория и практика обучения русскому языку как иностранному. Санкт-Петербург: Златоуст.2016.
3. Кумарова, Т. Н. Инновационные методики в преподавании русского языка как иностранного. Учёные записки, 45(2), 56–64.2021.
4. Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press.2001.
5. Савин, Ю. В. Коммуникативно-деятельностный подход в обучении иностранным языкам. Вестник педагогических исследований, (3), 15–20.2017.
6. Зимняя, И. А. Педагогическая психология. Москва: МГУ.2000.
7. Халипаева, Н. Интерактивные методы формирования речевых навыков. Русский язык за рубежом, (2), 85–92.2020.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





