METHODOLOGY FOR ORGANIZING EDUCATIONAL ACTIVITIES USING DIGITAL EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
Downloads
The organization of educational interaction in a digital learning environment also involves changes in learning tasks that reflect various stages of mastering educational material. In this regard, there is a growing need for a new approach to identifying and classifying digital learning methods. These methods are based on solving specific problems using tools and resources, either for theoretical learning or practical training
1. Вайндорф-Сысоева М.Е., Субочева М.Л. Дидактика цифровой эпохи: некоторые аспекты развития// Вестник Томского государственного университета. 2023. № 490. С. 160–168. doi: 10.17223/15617793/490/18.
2. Вайндорф-Сысоева М.Е., Субочева М.Л., Шитова В.А. Развитие форм организации дистанционного обучения в эпоху цифровизации образования // Вестник Томского государственного университета. 2023. № 497. С. 143–150. doi: 10.17223/15617793/497/15.
3. Дидактика средней школы/ под ред М.Н. Скаткина. 2-е изд. М. : Просвещение, 1982.
4. Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. М. : Педагогика, 1981.
5. Носкова Т.Н. Вызовы века: педагогика сетевой среды. СПб. : Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2013. 112 с.
6. Носкова Т.Н. Дидактика цифровой среды. СПб. : Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2020. 382с.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





