RESULTS OF TESTING A MODEL OF INDIVIDUALIZATION OF HEALTH PROGRAMS FOR STUDENTS IN PHYSICAL EDUCATION
This study aimed to evaluate the effectiveness of an individual health program model for university students in physical education classes. The proposed model took into account the initial physical condition, motivation, and individual health characteristics of students. The results showed a statistically significant improvement in physical performance, motivation, and well-being among students who followed individual programs compared to those who followed standard physical education curricula.
Макеева В.С. Современные аспекты адаптации физических нагрузок // Физическая культура: теория и практика. – 2021. – С. 41–43.
2. Foreign sources Shephard R.J. The role of individualized physical training in promoting health // Journal of Sports Medicine and Physical Fitness. – 2020. – Vol. 60. – Pp. 183–189.
3. Романов В.А. Мониторинг и коррекция индивидуальных тренировочных программ // Вестник теории и практики физической культуры. – 2020. – С. 32–40.
4.
n
%
n
%
n
%
n
%
5.
Haftada < 10 soat
7
29,2
7
29,2
11
44
4
16
6.
Haftada 10-20 soat
15
62,5
16
66,7
12
48
17
68
7.
Haftada 20 soat
2
8,3
1
4,2
2
8
4
16
Oʻrtacha intensivlikdagi harakat faolligi (oʻrtacha):
1.
Namunadagi (tanlovboʻyicha) oʻrtacha haftada soat
3,0±1,8
2,8±2,0
3,1±2,2
4,2±1,8
2.
p>0,1
p>0,1
3.
p1>0,1; p2>0,1
4.
n
%
n
%
n
%
n
%
5.
Haftada < 1,5 soat
4
16,7
5
20,8
5
20
1
4
6.
Haftada 1,5-5 soat
18
75
16
66,7
16
64
19
76
7.
Haftada 5 soat
2
8,3
3
12,5
4
16
5
20
Yuqori intensivlikdagi harakat faolligi (oʻrtacha):
1.
Namunadagi (tanlov boʻyicha)
oʻrtacha haftada soat
1,1±0,9
0,9±1,1
1,2±1,0
1,4±1,0
2.
p>0,1
p>0,1
3.
p1>0,1; p2>0,1
4.
n
%
n
%
n
%
n
%
5.
Haftada < 1 soat
9
37,5
12
50
10
40
6
24
6.
Haftada 1-3 soat
14
58,3
10
41,7
14
56
17
68
7.
Haftada 3 soat
1
4,2
2
8,3
1
4
2
8
Barcha kuch zonalarida tavsiya etilgan harakat miqdorini bajarish
1.
n
%
n
%
n
%
n
%
2.
2
8,3
2
8,3
3
12
8
32
O‘zMU xabarlari Вестник НУУз ACTA NUUz Social SCIENCES 1/5 2025
- 175 -
4. Гришина Т.С. Индивидуализация в физическом воспитании студентов // Наука и спорт: современные тенденции. – 2022. – С. 346.
5. Алексеев В.М. Методы педагогического контроля при оздоровительной физической активности // Физкультура в школе. – 2020. – С. 22.
6. Амосов Н.М. Мысли о здоровье и физической активности. – Киев: Здоров’я, 1987. – С. 45–49.
7. Букова Л.М. Индивидуальный подход к построению оздоровительных программ // Проблемы физической культуры и здоровья. – 2020. – С. 18–20.
8. Яковлев А.Н. Использование цифровых технологий в педагогическом контроле // Научно-методический журнал. – 2022. – С. 180–183.
9. Аслаханов С.А. Актуальные аспекты педагогического сопровождения тренировочного процесса // Физическая культура и спорт. – 2021. – С. 30–34.
10. Намозова С.Ш. Особенности индивидуального подхода при занятиях физической культурой // Молодой ученый. – 2022. – С. 20–22.
11. Хомяков Г.К. Педагогический контроль в физической подготовке // Научные ведомости. – 2020. – С. 182–184.
12. Смирнов М.Р. Показатели функционального состояния при индивидуализации нагрузки // Актуальные проблемы физической культуры. – 2021. – С. 18–26.
13. Cairney J. Physical activity and mental health in children and youth: A scoping review // Journal of Physical Activity and
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





