DEVELOPMENT OF STUDENTS’ COMMUNICATIVE CULTURE IN THE PROCESS OF LEARNING THE CHINESE LANGUAGE
The article examines theoretical and practical aspects of developing students’ communicative culture in the process of learning the Chinese language. It highlights the significance of Chinese as a means of intercultural communication and the formation of linguistic identity. The study analyzes methods that promote the development of verbal interaction skills and explores the influence of national and cultural characteristics of the Chinese language on communicative competence. The article also offers effective pedagogical technologies and forms of instruction that contribute to the comprehensive linguistic and cultural development of students
1. Бим И.Л. «Теория и практика обучения иностранным языкам». – М.: Просвещение, 2004.
2. Воробьёв В.В. «Лингвокультурология». – М.: Русский язык, 1997.
3. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. «Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика». – М., 2006.
4. Ху Цзинь. «Особенности китайской коммуникации и их влияние на обучение языку». // Вестник востоковедения. – 2018.
5. Крупченко А.К. «Китайский язык в современном мире». – СПб., 2020.
6. Сунь Юэ. «Межкультурная коммуникация: Китай – Россия». – Пекин, 2017.
7. Панова Л.Н. «Развитие коммуникативной культуры в процессе изучения китайского языка». // Язык и культура. – 2021.
8. Крупченко А.К. - Китайский язык в современном мире: языковая политика, обучение и культура. — СПб., 2020.
9. Сунь Юэ - Межкультурная коммуникация: Китай – Россия. — Пекин: 外语教学 研究出版社, 2017.
10. Ху Цзинь - «Особенности китайской коммуникации и их влияние на обучение языку» // Вестник востоковедения, 2018, №2.
11. Ли Янь - Китайская культура общения: традиции и современность. — М.: Восточная книга, 2015.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





