NEYROPEDAGOGIK TEXNOLOGIYALAR YORDAMIDA MANTIQIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISH
The article analyzes the results of a pedagogical experiment conducted using neuropedagogical methods of logical thinking. The results of the experimental group before and after the experiment, as well as the results of the control group and the experimental group, are compared and analyzed.
1. Дззодзиков З.У. Нейропедагогика в системе современного образования. – Педагогика и просвещение: NBPublish, 2024. – P.99-112.
2. Еремеева В. Д. Дидактические принципы системы Л. В. Занкова глазами нейропсихолога. URL: http://www.zankov.ru/about/theory/article=106
3. Еремеева В. Д., Хризман Т. П. Мальчики и девочки – два разных мира. СПб., 2000.
4. Заваденко Н.Н. Гиперактивность и дефицит внимания в детском возрасте: Учебное пособие для студентов высших учебных заведений. – Москва : Академия, 2005.
5. Мозг человек. Как это работает / под общ. ред. П. Абрахамся. М.: АСТ, 2016. 175 с.
6. Мосидзе В. М. и др. Функциональная асимметрия мозга. Тбилиси, 1977.
7. Anderson J. R. Cognitive Psychology and Its Implications. New York: 2015. Worth Publishers. –Р.512.
8. Atkinson R.C., Shiffrin R.M. Human memory: A proposed system and its control processes. Psychology of Learning and Motivation. 1998. Academic Press. –Р.89–195.
9. Bjork R.A. Memory and Metamemory Considerations in the Training of Human Beings. Psychology Press. 2011. –Р.185-205.
10. Hebb D. O. The Organization of Behavior: A Neuropsychological Theory. Mahwah, NJ: 2002. Psychology Press. –р.378.
11. Kandel, E. R. In Search of Memory: The Emergence of a New Science of Mind. W. W. Norton & Company. 2006. –Р.224.
12. Kant I. Kritik der reinen Vernunft. – Riga: Johann Friedrich Hartknoch, 1984. – p.356.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





