РОЛЬ ИНТЕРЕСА В ОБЕСПЕЧЕНИИ АКАДЕМИЧЕСКОГО И ЛИЧНОГО УСПЕХА
В данной статье описывается глубокое понимание роли интереса в обеспечении академического и личного успеха у тех,
кто успешно изучает язык. Кроме того, были проанализированы пять областей, таких как интеллектуальные задачи,
подход к неопределенности, связь со страхом и неудачей, поиск смысла и цели, а также влияние психосоциальной
поддержки.
1. Emmons, R. The psychology of ultimate concnerns: Motivation and spirituality in personality. London: Gilford Press.
2003
2. Kashdan, T. Curious?: Discover the missing ingredient to a fulfilling life. New York: Harper Collings Publishers. 2009
3. Silvia, P. J. Exploring the psychology of interest. New York, NY: Oxford University Press. 2006
4. Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). Upper Saddle River,
NJ: Merrill. 2002
5. Frankl, V.E. Man’s search for meaning (Rev. ed.). New York, NY: Washington Square Press. London: Gilford Press. 1985
6. Chickering, A.W., and Reisser, L. Education and identity. San Francisco, CA: Jossey-Bass Publishers. 1993
7. Kasworm, C. (2011). The influence of the knowledge society: Trends in adult higher education. The Journal of Continuing
Higher Education, 59:104-107.
8. Lounsbury, J., Fisher, L., Levy, J; & Welsh, D (2009). An investigation of character strengths in relation to the academic
success of college students. Individual Differences research, 2009. 7:1, pp. 52-69.
9. Harackiewicz, J. M., Barron, K. E., Tauer, J. M., & Elliot, A. J. Predicting success in college: A longitudinal study of
achievement goals and ability measures as predictors of interest and performance from freshman year through graduation.
Journal of Educational Psychology, 2002. 94:3, 562-575.
10. Leonard, N.H. & Harvey, M. (2007). The trait of curiosity as a predictor of emotional intelligence. Journal of Applied
Social Psychology, 2007. 37: 1914–1929.
11. Tsai, Y. M., Kunter, M., Ludtke, O., Trautwein, U., &Ryan, R.M. What makes lessons interesting?: The role of situational
and individual factors in three school subjects. Journal of Educational Psychology,2008 100, 460 – 472.
Copyright (c) 2025 «ВЕСТНИК НУУз»

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.






.jpg)

2.png)





