PSYCHOLOGY OF CONSTRUCTIVE MANAGEMENT OF DESTRUCTIVE CONFLICTS IN EDUCATION
Downloads
In this article, specific difficulties in the educational system cause inevitable conflicts in the developing adolescent personality with other people, as well as with himself, as well as the experience of successful or unsuccessful communication that is acquired by the adolescent. It is said that it serves as a basis for mastering the methods of finding a solution to conflict situations, which are different in terms of their constructiveness.
2. Barotov Sh.R. Psixologik xizmat tizimida o`quvchi shaxsini o`rganish muammosi. // Buxoro. Ta’lim muassasalarida psixologik xizmat sinov va tajriba. Respublika ilmiy- amaliy anjumani. 1995. - B. 64-65.
3. 3.Barotov Sh.R. O‘zbekistonda psixologik xizmat tashkil etilishining ijtimoiy-psixologik va ilmiy-amaliy asoslari. Psixol.fanlari dokt. diss.avtoreferati. – T.: O‘zMU, 1998. – 28 b.
4. Бородин И.И. К вопросу о типологии (классификации) социальных конфликтов // Социальный конфликт. - 2000. - N 3(27). - С.38-41.
5. Газиев Э. Г., Тулаганова Г. К. Методические указания по «Возрастной и педогогической психологии» к разделу «Психология подросткового возроста». (для непсихологических факультетов). Ташкент, ТагГУ, 1990, 25 с.
6. Гришина Н.В. Психология конфликта. -СПб.: Питер, 2000. - 464 с.
7. Козырев Г.И. Введение в конфликтологию. - М.: ВЛАДОС, ИМПЭ им. А.С.Грибоедова, 2001. - 176 с.
8. Пантофельман В.И. Проявление агрессии у подростков: особенности психологической структуры. РГУ, 2003.
9. Психология конфликта: Хрестоматия /Сост. и общ. Редакция Н.В.Гришиной. СПб.: «Питер», 2001. 448 с.10. Социальная конфликтология: Учеб. пособие / Под ред. А.В.Морозова. М.: Академия. 2002. - 336 с.






.jpg)

1.png)





