USING PR-INFLUENCE TECHNOLOGIES IN THE PRESS (using American publications as an example)
Downloads
The article analyzes the use of PR technologies in American medical publications, with an emphasis on psychological methods of influence. The author explores various approaches to defining PR technologies and identifies their characteristic features. The relevance of the study is due to the increasing role of PR in shaping public opinion through specialized media. The practical significance of the work lies in identifying effective mechanisms for unobtrusive influence on the audience, which can be useful in domestic practice. The study demonstrates how storytelling, “choice without choice” and contrast are used to create a positive image and strengthen trust in US medical institutions
1. https://ru.wikipedia.org/wiki/ (дата обращения 20.05.2025)
2. См., напр.: Куроедова М.А. Использование PR-технологий социальными государственными учреждениями//Вестник Амурского государственного университета. Серия: Гуманитарные науки. 2021. Вып.92. - С.57; Берестов А.А. PR-технологии// StudNet. 2021.№5. – С.4.
3. Кузнецов В.Ф. Связи с общественностью. Теория, практика, коммуникативные стратегии: учебник. - М.: Аспект Пресс, 2009.- С.196-197.
4. Гавра Д.П. Социально-коммуникативные технологии: сегодня и завтра. PR диалог. 2003. № 2/3 (25/26). - С. 10.
5. Воскресенская О.В. Роль и технологии PR в период кризиса// E-Scio. 2023. https://cyberleninka.ru/article/n/rol-itehnologii-pr-v-period-krizisa-1 (дата обращения 20.05.2025)
6. Савченко Е.А., Макарова Т.П. PR и PR-технологии: сущность, цели, задачи, функции// Образование. Наука. Научные кадры. 2019. №3. – С.180.
7. https://rg.ru/2023/11/13/issledovanie-tirazhi-i-vyruchka-amerikanskoj-pressy-prodolzhaiut-padat.html (дата обращения 20.05.2025)
8. Managing Hypertension Using Combination Therapy//American Family Physician. 2020;101(6):341-349// https://www.aafp.org/pubs/afp/issues/2020/0315/p341.html (accessed 20.05.2025)
9. Diagnosis of Ear Pain// American Family Physician, 2018; // https://www.aafp.org/pubs/afp/issues/2018/0101/p20.html (accessed 20.05.2025)
10. Горячев А.А. Убеждающие тексты в сфере связей с общественностью: опыт интенционально-стилистического анализа. Медиалингвистика. Scopus.2015. - С.84.
11. Real Health. 2019. No.4. – Р.15-20; Р.26-29.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





