ON THE APPLICATION OF GRADING METHODOLOGY IN LINGUISTICS
The article presents the theoretical foundations, scope, and practical significance of the grading methodology, and analyzes its potential as a tool for scientific analysis in linguistics.
1. Реформатский А.А. Введение в языкознание. – М.: Просвещение, 1967. – 542 с.
2. Галкина-Федорук Е.М. Современный русский язык. – М.: Изд-во МГУ, 1958. – 408 с.
3. Виноградов В.В. Русский язык. Грамматическое учение о слове. – М.: Высшая школа, 1972. – 614 с.
4. Апресян Ю.Д. Лексическая семантика. – М.: Наука, 1974. – 367 с.
5. Леонтьев А.А. Психолингвистические единицы и порождение речевого высказывания. – М.: Наука, 1969. – 307 с.
6. Lakoff G., Johnson M. Metaphors We Live By. – Chicago: University of Chicago Press, 1980. – 242 p.
7. Sinclair J. Corpus, Concordance, Collocation. – Oxford: Oxford University Press, 1991. – 179 p. 8. Сафаров Ш. Когнитив тилшунослик. – Жиззах, 2006. – 92 б.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





