THE FUNCTIONING OF THE GENERAL AESTHETIC PRINCIPLE IN THE POETICS OF THE LITERARY PROCESS
In this article, poetics is examined as a manifestation of the general aesthetic principle of the literary process, and its semantic boundaries across different historical periods, as well as the formation of the foundations of theoretical poetics, are studied from a scientific and theoretical perspective
1. Буало Н. Поэтическое искусство. – М.: Государственное издательство художественной литературы (ГИХЛ), 1957.
2. Введение в литературоведение. Хрестоматия. – М.: Высшая школа, 1988.
3. Веселовский А.Н. Историческая поэтика. – М.: Высшая школа, 1989.
4. Жўрақулов У. Алишер Навоий “Хамса”сида хронотоп поэтикаси. Монография. – Тошкент: Турон-Иқбол, 2017.
5. Избранные труды по языкознанию. Вильгельм фон Гумбольдт. – М.: Прогресс, 2000. – С. 189.
6. Литературный энциклопедический словарь / Под общ. ред. В. Кожевникова, П. Николаева. – М.: Сов. энциклопедия, 1987.
7. Потебня А.А. Теоретическая поэтика / Сост., вступ. ст., ком м ент. А.Б. Муратова. – М.: Высш. ш к., 1990.
8. Теория литературы. Под ред. Н.Д.Тамарченко. Т. 2. – М.: Академия, 2008.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





