TALABALARNING FRAZEOLOGIK KOMPETENTSIYASINI OSHIRISHDA KOGNITIV YONDASHUVNING ROLI

Kognitiv yondashuv, frazeologik kompetensiya, tilni o‘rganish, kognitiv nazariyalar, ta’lim strategiyalari

Mualliflar

Ushbu maqola kognitiv yondashuvlar idrok, xotira va muammolarni hal qilish kabi aqliy jarayonlardan foydalanish orqali frazeologik
kompetensiyani qanday oshirishi mumkinligini o‘rganadi. U turli xil o‘qitish usullarini, shu jumladan kontekstli o‘qitish, aniq
ko‘rsatmalar, interaktiv mashg‘ulotlar, takrorlash va turli xil amaliyotlar, ko‘rgazmali qurollar va multimedia, iboralarni tanlash
mashqlari, kontekstli grammatikani o‘rganish, xatolarni tuzatish va fikr-mulohazalarni ko‘rib chiqadi. Har bir usul o‘rganish, jalb qilish,
ushlab turish va qo‘llash samaradorligi nuqtai nazaridan baholanadi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, ushbu kognitiv strategiyalarning
kombinatsiyasi frazeologiyani o‘rganishda yanada keng qamrovli va samarali yondashuvni ta’minlaydi. Ushbu usullarni birlashtirib,
o‘qituvchilar o‘quvchilarga frazeologik birliklarni o‘rganishda va ularning umumiy til bilish darajasini oshirishda yaxshiroq yordam
berishlari mumkin.