MODELS AND APPROACHES TO DEVELOPING INTERCULTURAL COMPETENCE

Madaniyatlararo kompetensiya, madaniyatlararo sezgirlikni rivojlantirish modeli, madaniy intellekt modeli, aralash metodlar tadqiqoti, madaniy moslashuvchanlik, madaniyatlararo muloqot, madaniy onglilik, xilma-xillikka o‘rgatish.

Mualliflar

Ushbu maqola bugungi globallashgan dunyoda muhim ko‘nikma bo‘lgan madaniyatlararo kompetensiyani rivojlantirish modellari va yondashuvlarini o‘rganadi. Aralash usullar tadqiqot dizaynidan foydalangan holda, maqolada madaniyatlararo sezgirlikni rivojlantirish modeli (DMIS) va madaniy intellekt modelining madaniyatlararo kompetensiyaning kognitiv, ta’sirchan va xulq-atvor jihatlarini oshirishdagi samaradorligi o‘rganilgan. So‘rovnomalar, intervyular va hujjatlarni tahlil qilish orqali 150 nafar ishtirokchidan ma’lumotlar to‘plandi. Miqdoriy natijalar shuni ko‘rsatdiki, tuzilgan madaniyatlararo trening dasturlari empatiya va muloqot ko‘nikmalarini sezilarli darajada yaxshilagan, sifatli natijalar esa immersiv tajribalar va refleksiv amaliyotlarning ahamiyatini ta’kidlagan. Maqola takomillashtirilgan o‘quv dasturlari, institutsional qo‘llab-quvvatlash, texnologiyalarni integratsiyalash, doimiy baholash va madaniyatlararo kompetensiyani rivojlantirish bo‘yicha hamkorlik bo‘yicha tavsiyalar bilan yakunlanadi.