O‘QUVCHILAR NUTQ MADANIYATINI O‘STIRISH VOSITALARI

Nutq madaniyati, o‘quvchilar, ta’lim, kommunikatsiya, o‘quv jarayoni, adabiyot, me’yor, til ko‘nikmalari

Mualliflar

  • Xurshida NARXODJAYEVA Iqtisod va pedagogika universitetida professor vazifasini bajaruvchi, filologiya fanlari doktori , Uzbekistan

Ushbu maqolada o‘quvchilar nutq madaniyatini rivojlantirishning muhim vositalari va usullari chuqur tahlil qilinadi. Nutq madaniyati – bu tilni faqat to‘g‘ri ishlatish, balki shaxsning muloqotdagi madaniyati, axloqi, muloqot qoidalari va ijtimoiy vaziyatga moslashish qobiliyatini o‘z ichiga oladi. Nutq madaniyati ta’lim tizimida o‘quvchilarning kommunikativ qobiliyatlarini shakllantirishda katta ahamiyatga ega. Maqolada dars jarayonida o‘quvchilarning til va nutq madaniyatini oshirishga qaratilgan turli uslublar va metodlar, pedagogik yondashuvlar va o‘quvchilarni nutq madaniyatiga o‘rgatishning samarali usullari muhokama qilinadi. O‘quvchilarning yozma va og‘zaki nutqini boyitish, lug‘at hamda grammatika me’yorlariga amal qilish, shuningdek, ijtimoiy-madaniy kontekstda to‘g‘ri va samarali muloqot qilish ko‘nikmalarini shakllantirish ta’lim jarayonida muhim o‘rin tutadi. Nutq madaniyatini rivojlantirish orqali o‘quvchilar nafaqat akademik muvaffaqiyatlarga erishadilar, balki jamiyatda ijtimoiy va madaniy muhitda samarali muloqot olib borishga qodir bo‘ladilar.