АНАЛИЗ НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИХ РАБОТ ПО СОВЕРШЕНСТВОВАНИЮ ТВОРЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ В ПРЕПОДАВАНИИ ПРЕДМЕТА 'ЭЛЕКТРИЧЕСТВО И МАГНЕТИЗМ' НА ОСНОВЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ И ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
В данной статье проанализированы вопросы формирования и развития креативной компетентности студентов в процессе преподавания предмета «Электричество и магнетизм». На основе научных исследований раскрываются современные педагогические подходы, инновационные методы обучения и возможности эффективного использования информационных технологий в данном направлении. В частности, изучены научные исследования учёных зарубежных стран и нашей Республики. Рассмотрены результаты существующих научных подходов, дана аналитическая оценка их эффективности, а также показано их влияние на развитие у студентов навыков самостоятельного мышления и решения проблем.
1. Mihaly Csikszentmihalyi (AQSH). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. 1996.
2. John Dewey (AQSH). Experience and Education. 1938.
3. Seymour Papert (AQSH). Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. 1980.
4. Бекешева И.С. Формирование креативной компетентности будуших бакалавров-учителей в процессе обучения математике на основе специального комплекса заданий: Автореф. … д-ра пед. наук. – Красноярск. 2017.
5. Левенко О.Е. Формирование у школников умения понимать условия физических задач в процессе их решения: Автореф. … д-ра пед. наук. – Екатеринбург. 2017.
6. Ibragimova G.N. Interfaol o‘qitish metodlari va texnologiyalari asosida talabalarning kreativlik qobiliyatlarini rivojlantirish: Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Toshkent: TDPU. 2017. – 8-9 b.
7. Tilakova M.A. VIII-IX sinf o‘quvchilarida sinfdan tashqari mashg’ulotlarda kreativ qobiliyatlarni rivojlantirishning pedagogik shart-sharoitlari: Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Chirchiq: CHDPI. 2019. – 6-7 b.
8. Eshquvvatov U.A. Talabalarning muhadislik kasbiga oid kreativ qobiliyatlarini rivojlantirish texnologiyalari (Yo‘l muhandisligi ta’lim yo‘nalishi misolida): Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Toshkent: TDPU. 2017. – 8-9 b. 9. Buzrukov T.O. Umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilarida fizikadan masalalar yechish asosida fanga oid kompetensiyalarni shakllantirish: Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Termiz: TDU. 2023. – 8 b.
10. Eshmirzayeva M.A. Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim asosida talabalarning kasbiy kompetentligini shakllantirish (Elektromagnetizm bo‘limi misolida): Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Samarqand. 2019. – 7 b.
11. Eric Mazur. “Peer Instruction: A User’s Manual”. 1997.
12. Marina Milner-Bolotin. The Effect of Interactive Lecture Experiments on Student Academic Achievement and Attitudes Towards Physics. 2009.
13. Qahhorov S.Q. O‘rta maktab fizika ta’limining davriylik texnologiyasi: Ped. fan. d-ri (DSc) … dis. – Buxoro: BuxDU. 2006. – 12 b.
14. Karlibayeva G.E. Innovatsion ta’lim texnologiyalari sharoitida fizika o‘qituvchisining metodik tayyorgarligini shakllantirish: Ped.fan. nomzodi dis. – Toshkent. 2012. – 10 b.
15. Dusmuratov M.B. Oliy ta’limda elektrodinamikani o‘qitishni axborot texnologiyalari asosida takomillashtirish: Ped. fan. dok. (DSc) …dis. – Chirchiq: CHDPI. 2021. – 29 b.
16. Atoyevaning M.F. Elektromagnetizm bo‘limini o‘qitishni davriylik texnologiyasi asosida takomillashtirish: Ped.fan. … fals. d-ri (PhD) … dis. – Toshkent: BuxDU. 2018. – 7-8 b.
17. Sultonova O‘.N. Fizikadan o‘quvchilarning mustaqil o‘quv faoliyatini tashkil etish metodikasi (fizikadan masalalar yechish to‘garagi misolida): Ped.fan. nomzodi dis. – Toshkent: TDPU. 2007. – 9 b.
Copyright (c) 2025 «ВЕСТНИК НУУз»

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.






.jpg)

2.png)





