ФОРМИРОВАНИЕ ИНТЕРЕСА К РИСОВАНИЮ У ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА КАК ФАКТОР РАЗВИТИЯ
Загрузки
В данной статье подробно раскрывается роль и значение формирования интереса к изобразительному искусству у детей дошкольного возраста как средства удовлетворения их эстетических потребностей.
1. Akramova F.A. Pedagogical psychology. Text of lectures. Tashkent 2005.
2. Ghaziev E.G. Psychology of ontogenesis. - T.: Publisher, 2010. - 360 p.
3. Haliljonovna, S. K. (2024). PSYCHOLOGICAL POSSIBILITIES OF FORMING INTERESTS IN VISUAL ARTS IN PRESCHOOL CHILDREN. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal, 12(3), 438-442.
4. Haliljonovna, S. H. (2020). Psychological aspects of the formation of fine art motives in preschool children. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(4), 169-173.
5. Салахидинова, Х. Х. (2019). Взаимосвязь поощрения и наказания в воспитании детей. Наука и образование сегодня, (11 (46)), 78-79.
6. Salakhidinova, K. (2024). Psychological Features of the Formation of Fine Arts Motives in Preschool Children. SPAST Reports, 1(1).
7. Salakhidinova, K. H. (2024). The importance of the social environment in the formation of motiv in visual arts in preschool children. active researcher, 1(2), 21-27.
8. Salahidinova, H. (2021, November). Motivation problem in preschool children. In International Scientific and Current Research Conferences (pp. 147-150).
Copyright (c) 2025 «ВЕСТНИК НУУз»

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.






.jpg)

2.png)





