Ijtimoiy-gumanitar fanlar

FAOL METODOLOGIYALAR YORDAMIDA BO‘LAJAK O‘QITUVCHILARNING LOYIHALASH KOMPETENTSIYASINI YAXSHILASH

Metodologiya, kompetensiya, tadqiqot loyiha, innovatsion, pedagogik

Mualliflar

Bu maqolada bo‘lajak o‘qituvchilarning faol ta’lim metodologiyalarini joriy etish orqali loyihalash kompetensiyasini oshirishni o‘rganadi. Ta’lim jarayonlari va materiallarini ijodiy rejalashtirish, ishlab chiqish va moslashtirish qobiliyati sifatida tavsiflangan dizayn kompetensiyasi zamonaviy sinflarda samarali o‘qitish uchun zarurdir. Tadqiqot loyihaga asoslangan ta’lim, muammoli ta’lim va talabalarning faolligini, tanqidiy fikrlashni va amaliy qo‘llashni rag‘batlantiradigan hamkorlikdagi dizayn vazifalari kabi turli xil faol metodologiyalarni tahlil qiladi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, faol metodologiyalarni o‘qituvchilarni tayyorlash dasturlariga integratsiya qilish boshlang‘ich o‘qituvchilarning innovatsion va o‘quvchilarga yo‘naltirilgan ta’lim strategiyalarini ishlab chiqish qobiliyatini sezilarli darajada yaxshilaydi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, bunday pedagogik yondashuvlarni qo‘llash nafaqat texnik ko‘nikmalarni, balki reflektiv va moslashuvchan fikrlashni ham rivojlantiradi va shu orqali bo‘lajak o‘qituvchilarni o‘qituvchilik kasbining dinamik talablariga tayyorlaydi.