Ijtimoiy-gumanitar fanlar

FILOLOGIYA YO‘NALISHIDAGI TALABALARGA YOZISH AMALIYOTINI O‘QITISHDA VI-KI TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISHDA XORIJ TAJRIBASI

Wiki texnologiyalari, yozish ko‘nikmalari, filologiya ta’limi, raqamli ta’lim, hamkorlikdagi o‘qitish, akademik yozish, o‘qitish metodikasi, eksperimental tadqiqot, talabalar, xalqaro tajriba

Mualliflar

  • Gulmira UMAROVA O‘zbekiston davlat jahon tillari universiteti o‘qituvchisi, Uzbekistan

Ushbu maqolada filologiya yo‘nalishidagi talabalarning yozish ko‘nikmalarini rivojlantirishda wiki texnologiyalaridan foydalanishning xalqaro tajribasi tahlil qilinadi. Tadqiqot doirasida 12 ta davlatning 24 ta universitetida o‘tkazilgan eksperimental ishlarning natijalari keltirilgan. Eksperiment nazorat va eksperimental guruhlar asosida 2,400 talaba ishtirokida amalga oshirildi. Natijalar wiki texnologiyalarining an’anaviy usullarga nisbatan sezilarli ustunligini ko‘rsatdi. Matn sifati 24.2%, manbalar bilan ishlash ko‘nikmalari 34.9%, hamkorlik qobiliyatlari 39%, motivatsiya darajasi 34.6% va raqamli savodxonlik 47% ga yaxshilandi. Mintaqaviy tahlil turli davlatlar o‘rtasidagi pedagogik yondashuvlar farqini ochib berdi