Ijtimoiy-gumanitar fanlar

EFL O‘QUVCHILARIDA O‘QISH VA TINGLASH TOPSHIRIQLARINING GAPIRISH KO‘NIKMASI RIVOJLANISHIGA TA’SIRI: TAQQOSLOVCHI TADQIQOT

Gapirish, tinglash, o‘qish, faol so‘z boyligini shakllantirish, talaffuzni yaxshilash, o‘zbek talabalar.

Mualliflar

Ushbu tadqiqot tinglash va o‘qishning gapirish ko‘nikmasini rivojlantirishdagi nisbiy ta’sirini o‘rganadi. Aralash uslubdagi tadqiqotda ishtirokchilar ikki guruhga bo‘lindi: biri tinglash, ikkinchisi o‘qish topshiriqlari bilan shug‘ullandi. Har ikki guruhga bir xil materiallar va baholash mezonlari taqdim etildi. Gapirish ko‘nikmasi grammatik to‘g‘rilik, so‘z boyligi, nutqni boshqarish, talaffuz va umumiy ravonlik mezonlari asosida baholandi. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, tinglash ham, o‘qish ham gapirishni sezilarli darajada rivojlantiradi. Tinglash talaffuz va faol so‘z boyligini yaxshilashda biroz ustunlikka ega bo‘lsa, o‘qish matnni tushunish aniqligini oshirishda samaraliroqdir. Tadqiqot natijasi sifatida har ikkala usulni birlashtirish muvozanatli gapirish ko‘nikmasini shakllantirishga yordam berishi ta’kidlanadi. Shuningdek, kelgusidagi tadqiqotlarda ikki yo‘nalishli yondashuvning uzoq muddatli ta’sirini o‘rganish tavsiya etiladi.