OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA TA’LIM FAOLIYATINI TASHKIL ETISHNING AMALIY HOLATI
##submission.downloads##
Maqola ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish ehtiyojlari bilan boshlangan O‘zbekiston oliy ta’lim tizimidagi muhim o‘zgarishlarga
bag‘ishlangan. Yuqori malakali mutaxassislarni tayyorlash va ularni xalqaro standartlar bo‘yicha uzluksiz o‘qitish zarurligiga
alohida e'tibor qaratilmoqda. Modernizatsiyaning asosiy elementi prezident farmonlariga binoan, masalan, «oliy ta’lim tizimini
rivojlantirish kontseptsiyasi»ga muvofiq kredit-modulli tizimni joriy etishdir. Ushbu tizim ta’lim olish imkoniyatini kengaytiradi,
talabalar va o‘qituvchilarning harakatchanligini oshiradi va o‘quv dasturlarini mehnat bozori talablari va global standartlar bilan
uyg‘unlashtiradi. Maqolada tizimni bosqichma-bosqich joriy etish batafsil yoritilgan, uning mustaqil o‘rganishni
rag‘batlantirishdagi roli, o‘qituvchining rolini murabbiyga o‘zgartirish va bilimlarni obyektiv baholashni ta’minlash ta’kidlangan.
Natijada, kredit-modul tizimi milliy va jahon bozorlari uchun malakali va raqobatbardosh kadrlarni shakllantirish uchun asos
sifatida joylashtirilgan.
1. Абдыгаппарова С.Б. Основы кредитной системы обучения в Казахстане / С.Б. Абдыгаппарова, Г.К. Ахметова, С.Р.
Ибатуллин, А.А. Кусаинов ва бошқалар; под ред. Ж.А. Кулекеева ва бошқалар. – Алматы: Казак университети, 2003.-
198 б. https://lib.kaznmu.kz/abdygapparova-s-b-osnovy-kreditnoj-si/
2. Ахметова Г.К. Современное образование Казахстана в поисках идеала / Г.К. Ахметова // Кредитная система
обучения: опыт внедрения и перспектива.– Алматы: Казак университет, 2004-90 б.
https://uchebana5.ru/cont/2465840.html
3. Чистохвалов В.Н. Как функционирует система кредитных единиц в классическом университете / В.Н. Чистохвалов
// Центр сравнительной образовательной политики. Российский университет дружбы народов. –
https://uchebana5.ru/cont/1161914.html
4. Дадебаев Ж.Д., Кудышева Б.К. и др. Внедрение кредитно-модульной системы в Казахстане и ее значение. - Ташкент:
2022. - 56 с. https://interonconf.org/index.php/ind/article/view/785
5. Муслимов Н.А. Теоретико-методические основы профессионального формирования учителей профессионального
образования: Дисс.... пед. наук. - Ташкент, 2007. - 45 с.https://moluch.ru/authors/4671/
6. Нишонова З., Каршиева Д. Экспериментальная психология. Ташкент: Наука и технология. 2007, -92 с.https://renessans-
edu.uz/files/books/2024-12-09-03-52-46_1d8493c544c38c805c08df0b1cf10b1a.pdf
7. Clark R. C., Mayer R. E. E‑learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of
multimedia learning / San Francisco, CA: Pfeiffer, 2011. – 336 с.
8. Kolb D.A., Fry R.E. Toward an Applied Theory of Experiential Learning. – Cambridge: M.I.T. Alfred P. Sloan School of
Management, 1974. – 78
p.;https://www.researchgate.net/publication/238759143_Toward_an_Applied_Theory_of_Experiential_Learning
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





