AUTENTIK MATERIALLARGA ASOSLANGAN HOLDA TALABALARDA IJTIMOIY-MADANIY KOMPETENTLIKNI RIVOJLANTIRISH

Ijtimoiy-madaniy kompetentlik, Autentik materiallar, Globallashuv, Madaniy xabardorlik, Sezuvchanlik, Moslashuvchanlik, Madaniyatlararo muloqot, Aralash usullar yondashuvi, Sifatli tadqiqot, Miqdoriy tadqiqot, So‘rovlar, Kuzatishlar, Intervyu.

Mualliflar

  • Nazira KUCHKAROVA Oliy ta’lim tizimi kadrlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish instituti tayanch doktoranti , Uzbekistan

##submission.downloads##

Ushbu maqolada autentik materiallardan foydalanish orqali talabalarda ijtimoiy-madaniy kompetentsiyani rivojlantirish yoritilgan. Ijtimoiy-madaniy kompetentlik turli xil ijtimoiy kontekstlarda samarali muloqot va o‘zaro ta‘sir qilish uchun zarurdir. Oʻz ona tillarida soʻzlashuvchilar uchun yaratilgan va real dunyo tillaridan foydalanishni aks ettiruvchi materiallar oʻquvchilarga asl madaniy mazmun va til tuzilmalari bilan tanishtirish orqali til oʻrganishni yaxshilashi koʻrsatilgan. Ushbu maqolada ijtimoiy-madaniy kompetentlikni rivojlantirish uchun sinfda haqiqiy materiallardan foydalanishning afzalliklari, jumladan, madaniy xabardorlikni oshirish, tilni bilish darajasini oshirish va madaniyatlararo muloqot ko‘nikmalarini oshirish muhokama qilinadi. Til o‘rgatishda autentik materiallarni kiritish bo‘yicha amaliy strategiyalar ham keltirilgan. Umuman olganda, ushbu maqola talabalarga ijtimoiy-madaniy kompetentlikni rivojlantirish va madaniyatlararo o‘zaro ta‘sirlarni muvaffaqiyatli boshqarishga yordam berish uchun til o‘qitishga autentik materiallarni kiritish muhimligini ta‘kidlaydi.