IJTIMOIY TABAQALANISHNING AKADEMIK NATIJALARGA TA’SIRI

Ijtimoiy tabaqalanish; Akademik samaradorlik; Ta’lim sozlamalari; Ta’limdagi tengsizliklar; Tizimli tengsizliklar; Marginallashgan jamoalar; Ta’limdagi manbalar; Madaniy jihatdan sezgir o‘qitish; Resurslarni adolatli taqsimlash.

Mualliflar

Ijtimoiy tabaqalanish jamiyatdagi shaxslar yoki guruhlarning ijtimoiy sinf, irq, jins va iqtisodiy maqom kabi omillarga asoslangan ierarxik joylashuvini anglatadi. Ushbu maqola ijtimoiy tabaqalanishning akademik natijalarga ta’sirini o‘rganishga qaratilgan, ayniqsa ta’lim sharoitlari kontekstida. Tadqiqotlar shuni ko‘rsatadiki, ijtimoiy tabaqalanish talabalarning ilmiy natijalariga sezilarli ta’sir ko‘rsatishi mumkin. Kam ta’minlangan oilalar yoki marginal jamoalar kabi kam ta’minlangan talabalar ko‘pincha ularning akademik muvaffaqiyatlariga to‘sqinlik qiladigan to‘siqlarga duch kelishadi. Bu to‘siqlar sifatli ta’lim olish imkoniyatining cheklanganligi, resurslarning yetarli emasligi, ota-onalar tomonidan qo‘llab-quvvatlanmasligi va noqulay ijtimoiy sharoitlarga duchor bo‘lishi mumkin.