REKLAMADA FAZOVIY-VAQT DINAMIKASI: INGLIZ VA O‘ZBEK NUTQI O‘RTASIDAGI MADANIYATLARARO TAQQOSLASH

Fazoviy-vaqt dinamikasi, Reklama suhbati, madaniyatlararo taqqoslash, Ingliz tili, o‘zbek tili, Xronotop, lingvistik strategiyalar, Madaniy nuanslar, iste’molchi xatti-harakati, Aloqa strategiyalari.

Mualliflar

Ushbu tadqiqot ingliz va oʻzbek tillari oʻrtasidagi madaniyatlararo taqqoslashga eʼtibor qaratib, reklama nutqidagi fazoviy-vaqt dinamikasini oʻrganadi. Ikkala tildagi reklamalarni tekshirish orqali tadqiqot xronotopning ajralmas tarkibiy qismi sifatida makon va vaqtdan qanday qilib xabarlarni etkazish, his-tuyg‘ularni uyg‘otish va iste’molchilarning harakatlarini tezlashtirish uchun ishlatilishini o‘rganadi. Ingliz reklama nutqida makon ko‘pincha intiluvchan yoki foydalanish mumkin bo‘lgan muhitlarni yaratishga xizmat qiladi, vaqt esa dinamik va shoshilinch sifatida tasvirlanadi. Aksincha, oʻzbek reklama nutqida makon anʼana va jamoaga urgʻu berishi, vaqt esa hayotning boʻshashgan surʼatini aks ettirishi mumkin. Lingvistik strategiyalar va madaniy nuanslarni tahlil qilish orqali ushbu tadqiqot reklama beruvchilarning turli madaniy kontekstlarda turli auditoriyalarni jalb qilish uchun fazoviy va vaqtinchalik o‘lchovlarni boshqarish usullarini yoritishga qaratilgan