TA’LIMDA BAHOLASHDAN FOYDALANISH USULLARI

Formativ baholash, summativ baholash, baholash, fikr-mulohaza, test, ko‘rsatma.

Mualliflar

  • Kamola ALAUTDINOVA “TIQXMMI”Milliy tadqiqot universiteti katta o‘qituvchisi, PhD, Uzbekistan

Ushbu maqola ta’limda baholashning ahamiyatini tasdiqlovchi keng qamrovli tadqiqotlarga asoslangan. U baholash nima ekanligini va undan qanday samarali foydalanishni tushuntiradi. Samarali baholash o‘qituvchilarning kasbiy hayotini va ularning talabalarining muvaffaqiyatini sezilarli darajada yaxshilaydi. Tadqiqotlar shuni tasdiqlaydiki, aniq maqsadlar va ushbu maqsadlarga mos keladigan teztez baholashlar taqdim etilgan talabalar olti oy ichida boshqa talabalarga to‘liq yil talab etiladigan bilimlarni o‘rganishlari mumkin. Tadqiqot natijalarini va baholashda ilg‘or tajribalarni sintez qilish orqali ushbu maqola o‘qituvchilarga o‘quvchilar muvaffaqiyatini qo‘llab-quvvatlash va ta’lim natijalarini yaxshilash uchun ta’limda baholash amaliyotini takomillashtirish bo‘yicha qimmatli tushuncha va tavsiyalar berishga intiladi