Ijtimoiy-gumanitar fanlar

FIZIKADAN YANGI MAVZUNI TUSHUNTIRISHDA MUAMMOLI TA’LIMDAN FOYDALANGAN HOLDA O‘QITISH METODIKASI

muammoli ta’lim, fizika ta’limi, yangi materialni o‘zlashtirish, metodik yondashuv, ilmiy tafakkur, muammoli vaziyat

Mualliflar

  • Shahlo ZAMONOVA Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti, o‘qituvchisi, Uzbekistan

Ushbu maqolada fizika fanidan yangi bilimlarni o‘zlashtirishda muammoli ta’lim texnologiyalarining o‘rni va ahamiyati yoritilgan. Muallif muammoli savollar, muammoli vaziyatlar va tajribaviy yondashuvlar orqali o‘quvchilarda mustaqil fikrlash, ilmiy izlanish ko‘nikmalarini shakllantirish metodikasini ilmiy jihatdan asoslab bergan. Darsdagi muammoli vaziyatlar yaratish va tahliliy faoliyatni tashkil etishning metodik modellari qo‘llanilgan. Eksperimental kuzatuvlar, ta’limiy tajribalar va muammoli savollar asosida qurilgan dars ssenariylari tahlil qilingan. Fizika fanini muammoli ta’lim asosida o‘qitishga doir metodik yondashuvlarni ishlab chiqildi, tajriba asosida tekshirildi va natijada o‘qituvchilarga yangi mavzularni o‘qitishda qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan namunaviy metodik tavsiyalar ishlab chiqildi.