METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF THE METHODOLOGY FOR THE DEVELOPMENT OF SOLID STATE PHYSICS IN GENERAL EDUCATION SCHOOLS

  • O‘ral XUSHVAQTOV Toshkent davlat pedagogika universiteti o‘qituvchisi
Keywords: solid, physics, theory, methodology, physical knowledge, physical properties, general secondary education, substances, hypothesis.

Abstract

This article describes the emergence, development and basic theories of solid state physics in secondary schools. In addition, brief information on the research work done and ongoing in this area is presented in our republic.

References

Джораев M. “Физика ўқитиш методикаси (умумий масалалар)” – Toшкент: Aбу Maтбуот Koнсальт, 2015. – 280 b.

Зорина Л.Я. Дидактические аспекты естественнонаучного образования: Монография. - М.: РАО, 1993. -163 с.

Кузнецова Л.Н., Кузнецов М.Е. Личностно-ориентированное обучение: Молекулярная физика и основы

термодинамики в школе. - Новокузнецк: ИПК, 1998.-188 с.

М. И. Каганов, В. Я. Френкель. - М. : Знание, 1981. - 64 с

Э.К.Каландаров, Қаттиқ жисмлар физикасининг методологик асослари: Физика, математика ва информатика

журнали. № 4. –Тошкент. Б.80-85.

Published
2024-09-19
How to Cite
XUSHVAQTOV, O. (2024). METHODOLOGICAL FOUNDATIONS OF THE METHODOLOGY FOR THE DEVELOPMENT OF SOLID STATE PHYSICS IN GENERAL EDUCATION SCHOOLS. News of the NUUz, 1(1.7.1), 218-221. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.7.1.3409