INTERRELATIONSHIP OF SOCIAL MANAGEMENT AND SPIRITUALITY
Abstract
The article examines the essence of social management, its general features and its relationship with spirituality. Broad and narrow meanings of this concept have been shown in our society. In the current situation, the appearance of social management in our modern society is also notable for the fact that concepts have been given regarding its connection with sciences.
References
Зигерт В., Ланг Л. Руководить без конфликтов. – М.: Экономика, 1990. – 335 с.
Друкер П. Эффективное управление. Экономические задачи и оптимальные решения: Пер. с англ. М.: ФАИР–ПРЕСС,
226 с.
Багирова З.К. Формирование управленческой культуры будущего руководителя образования. Автореферат диссертации.
– Махачкала, 2008. – 22 с.
Зборовский Г.Е., Шуклина Е.А. Прикладная социология. – М.: Гардарики, 2006. – С.9.
Краснопольская И.И., Мерсиянова И.В. Трансформация управления социальной сферой: запрос на социальные
инновации // Вопросы государственного и муниципального управления. 2015. № 2. С. 29–52.
Чупров В. И. Социология управления: теоретические основы: учебник / В. И. Чупров, М. А. Осипова. М.Юр.Норма,
НИЦ ИНФРА–М, 2015. 172 с.
Холов А.Х. Бошқарув карорлари қабул қилишнинг назарий концепциялари. Монография. –. Т.2013.
Шарифхўжаев М., Абдуллаев Ё. Менежмент. – Т.: ”Ўқитувчи”, 2001. 450–б.
QAYUMOV, S. (2024). INNOVATSION TIZIMLAR ASOSIDA TALABALARDA SPORT VA SALOMATLIK IMMUNITETINI RIVOJLANTIRISHNING PEDAGOGIK STRATEGIYALARINING O ‘ZIGА ХOS ХUSUSIYАTLАRI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 132-134.
QOʻYCHIYEVA, Z. (2024). BO ‘LAJAK BOSHLANG ‘ICH SINF O ‘QITUVCHILARINI O ‘QUVCHILARNI NUTQINI O ‘STIRISHGA METODIK TAYYORGARLIGINI TAKOMILLASHTIRISHNING METODIK SHART-SHAROITLARI. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 135-136.
LATIPOVA, M. (2024). INKLYUZIV TALIM SHAROITIDA TALABALARGA ADABIYOT DARSINI MODELLASHTIRISH. News of the NUUz, 1(1.7. 1), 137-140.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.