BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINI XALQARO BAHOLASH SINOVLARIGA TAYYORLASHDA MAKTAB TIZIMI BO‘YICHA BAHOLASHNING “PULL-PUSH” DIAGNOSTIKA TEXNIKASINING XUSUSIYATLARI

  • Nuriya MATYAKUBOVA Urganch davlat universiteti o‘qituvchisi, mustaqil izlanuvchi
Keywords: Baholash,“Pull-Push” diagnostic texnikasi, Ofsted qarorlari, “Progress 8” o‘lchovi, “Ekvivalentlik” tizimi, Angliya imtihonlari, SAT natijalari, o‘qitishning yangi starategiyalari.

Abstract

Ushbu maqolada baho va baholash haqida, xalqaro baholash sinovlari PIRLS sinovlari bo‘yicha diagrammalar, jadvallar ko‘rinishida ma’lumotlar berilgan. Yangi diagnostika metodologiyasini shartli ravishda “Pull-push” deb nomlangan diagnostika texnikasining xususiyatlari ta’kidlangan: 1) o‘qish savodxonligini o‘lchashda PIRLS yondashuvlarining o‘xshashligi va 2) yangi metadologiya o‘quvchilarning ikki yosh guruhiga boshlang‘ich sinflar hamda yuqori sinflar. Maktab tizimi bo‘yicha baholash butun mamalakat maktablarida o‘tkaziladigan baholash bo‘lib, o‘qituvchilarning professional tajribasining muhim elementlari ekanligi haqida batavsil bayon qilingan. 4-asosiy bosqichda maktab faoliyatining o‘lchovi “Progress 8” ga o‘tgani hamda GCSE ga erishgan o‘quvchilar ulushi, Ofsted qarorlari va maktab aralashuvning imtihon natijalariga bog‘liqlik tamonlari ham o‘rganilgan.

References

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 8-dekabr 2018-yil 997-son “Xalq ta’limi tizimida ta’lim sifatini baholash sohasidagi xalqaro tadqiqotlarni tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” qarori.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 8-oktabrdagi PF-5847-son “O‘zbekiston Respublikasi oliy ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Farmoni
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 28-yanvardagi PF-560-son “2022-2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi farmoni.
4. Kuznetseva M.I. PIRLS 2006 natijalariga ko‘ra Rus boshlang‘ich maktab bitiruvchilarining o‘qish faoliyatining kuchli va zaif tomonlari || Ta’lim masalalari. 2009. N 1. P. 107-136-betlar
5. Pinskaya M.A. “Boshlang‘ich maktab uchun darsliklarni tahlil qilish” || Ta’lim masalalari 2009-y. 137-161-betlar.
6. Kitsch W. (1998) Tushunish: bilish uchun paradigma. Kembrij, Buyuk Britaniya: kembrij universiteti nashriyoti.
7. Postulgin A.V., “Pull-Push” usuli., 2010-yil 24-iyun, 74\07-10
8. Mullis I.V.S., Martin M.O., Kennadi A.M., Trong K.L., Sainsberi M. (2009) PIRLS 2011. Baholash asosi. TIMSS & PIRLS xalqaro tadqiqot markazi, Boston kolleji, Linch ta’lim maktabi.
9. OECD (2010). PISA 2009 asosi: o‘qish bo‘yicha asosiy kompetensiyalar, matematika va fan. Parij: OECD
10. Tsukerman G.A., Kovaleva G.S., Kuznetsova M.I. PIRLSdagi g‘alaba va PISAdagi mag‘lubiyat: 10-15-yoshli maktab o‘quvchilarining o‘qishsavodxonligi taqdiri. Ta’lim masalalari. 2007 y. 240-266-betlar.
Published
2025-03-14
How to Cite
Nuriya MATYAKUBOVA. (2025). BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINI XALQARO BAHOLASH SINOVLARIGA TAYYORLASHDA MAKTAB TIZIMI BO‘YICHA BAHOLASHNING “PULL-PUSH” DIAGNOSTIKA TEXNIKASINING XUSUSIYATLARI. News of the NUUz, 1(1.1), 115-117. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.1.6229