MODERN MECHANISMS FOR ORGANIZING PR ACTIVITIES OF A HIGHER EDUCATIONAL ORGANIZATION
Abstract
The article analyzes the issues of creating a university brand and its promotion. The main attention is paid to the question: is a high university
rating a guarantee of the quality of education? The author gives practical recommendations for a positive solution to this issue. One of the
author’s important conclusions in this regard is the need to pay special attention to the quality of training. Since the main task of the university is
to train qualified personnel.
References
2. Бабашев, Ф. А. (2018). Реформы, нацеленные на дальнюю перспективу. // Вопросы науки и образования, (1 (13)), 118-119.
3. Беккер Е.Г. Особенности бренда вуза. // ж. Вестник Финансового университета. 2’ 2012. c. 126.
4. Нечаева Е.С., Туркина В.А.. Брендинг в системе высшего образования. // Непрерывное образование: XXI ВЕК. Выпуск 3 (11), 2015. С.143
5. Прохоров А.В. Современный университет в условиях глобальной конкуренции. //ISSN 2413-6840.Вестник ТГУ, выпуск 3 (3), 2015. С.46
6. Савицкая Е.В., Алтунина Н.С. Высшее образование: репутационные эффекты, сигнальные искажения и благоприятный отбор. // JORNAL OF INSTITUTIONAL STUDIES (Журнал институциональных исследований). vol. 9, no. 1. 2017. c.117.
7. Теория и практика управления человеческими ресурсами: опыт российских и украинских компаний: монография / Под общ. ред. Е.В. Михалкиной; Южный федеральный университет. – Ростов-на-Дону: Изд-во Южного федерального университета, 2014. – 320 с. С.109.
Copyright (c) 2025 News of the NUUz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.