MODERN MECHANISMS FOR ORGANIZING PR ACTIVITIES OF A HIGHER EDUCATIONAL ORGANIZATION

  • Фархад БАБАШЕВ Доцент Национального университета Узбекистана, к.п.н
Keywords: Rating indicators, brand promotion, quality of education, internal and external image, teacher’s pedagogical skills, graduate students.

Abstract

The article analyzes the issues of creating a university brand and its promotion. The main attention is paid to the question: is a high university
rating a guarantee of the quality of education? The author gives practical recommendations for a positive solution to this issue. One of the
author’s important conclusions in this regard is the need to pay special attention to the quality of training. Since the main task of the university is
to train qualified personnel.

References

Указ Президента Республики Узбекистан «Об утверждении Концепции развития высшего образования республики Узбекистан до 2023 года» (№5847) от 8-октября 2019 года. https://lex.uz/docs/4545887
2. Бабашев, Ф. А. (2018). Реформы, нацеленные на дальнюю перспективу. // Вопросы науки и образования, (1 (13)), 118-119.
3. Беккер Е.Г. Особенности бренда вуза. // ж. Вестник Финансового университета. 2’ 2012. c. 126.
4. Нечаева Е.С., Туркина В.А.. Брендинг в системе высшего образования. // Непрерывное образование: XXI ВЕК. Выпуск 3 (11), 2015. С.143
5. Прохоров А.В. Современный университет в условиях глобальной конкуренции. //ISSN 2413-6840.Вестник ТГУ, выпуск 3 (3), 2015. С.46
6. Савицкая Е.В., Алтунина Н.С. Высшее образование: репутационные эффекты, сигнальные искажения и благоприятный отбор. // JORNAL OF INSTITUTIONAL STUDIES (Журнал институциональных исследований). vol. 9, no. 1. 2017. c.117.
7. Теория и практика управления человеческими ресурсами: опыт российских и украинских компаний: монография / Под общ. ред. Е.В. Михалкиной; Южный федеральный университет. – Ростов-на-Дону: Изд-во Южного федерального университета, 2014. – 320 с. С.109.
Published
2025-03-18
How to Cite
Фархад БАБАШЕВ. (2025). MODERN MECHANISMS FOR ORGANIZING PR ACTIVITIES OF A HIGHER EDUCATIONAL ORGANIZATION. News of the NUUz, 1(1.2), 69-71. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.2.6360