BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINING TAYANCH KOMPETENSIYALARINI SHАKLLАNTIRISHDA KОLLАBORATIV O‘QITISH TEXNOLOGIYASINING DIDAKTIK IMKONIYATLARI
Keywords:
Boshlang‘ich sinf, o’quvchilar, tayanch kompetensiyalar, kollaborativ o‘qitish, didaktik imkoniyatlar, o‘quvchilarning faolligi, hamkorlikda o‘qitish
Abstract
Maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining tayanch kompetensiyalarini shakllantirish jarayonida kollaborativ o‘qitish
texnologiyasining didaktik imkoniyatlari tahlil qilinadi. Mazkur tadqiqot davomida kollaborativ o‘qitishning metodik yondashuvlari va
boshlang‘ich ta’lim jarayoniga integratsiyalashuvi o‘rganiladi
References
Ziyoyeva M.S. Ta’lim jarayonida dasturiy vositalardan foydalanishning didaktik imkoniyatlari //Евразийский журнал академических исследований. – 2023. – Т. 3. – №. 4 Special Issue. – С. 92-97.
2. Begmatova G.H. Pedagogical Conditions for Forming Basic Competencies in Primary School Pupils. European journal of innovation in nonformal education, 5(1), – 2025. – P. 141–146.
3. Aliqulov A. O'quv jarayonini tashkil etishda kollaborativ ta'lim texnologiyasi //Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences. – 2024. – С. 271-274.
4. Kurbonova G.U. Bo‘lajak o ‘qituvchilarni kollaborativ o‘qitish muhitini yaratishga tayyorlash mexanizmlari //Янги Ўзбекистон: илмий тадқиқотлар 1-ҚИСМ. – 2024. – C. 74-75.
5. Sarimsakova S., Xo’jamkulov A. Kollaborativ ta'lim orqali bo'lajak o'qituvchilarning kasbiy kompetentsiyalarini rivojlantirish: o'qituvchilar ta'limida texnologiyadan foydalanish bo'yicha amaliy tadqiqotlar //Молодые ученые. – 2024. – Т. 2. – №. 13. – С. 79-81.
6. Павельева Н.В. Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса //Образование. Карьера. Общество. – 2010. – №. 3 (29). – С. 30-37.
7. Рафикова А.С. Активная и коллаборативная формы обучения: краткий обзор зарубежных исследований //Международный журнал гуманитарных и естественных наук. – 2021. – №. 10-2. – С. 127-130.
8. Синицына Г.П. Стратегия обучения в партнёрстве: коллаборативное обучение //Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2019. – №. 2 (36). – С. 78-82.
9. Незнанов А.А. и др. Коллаборативные технологии в образовании: как выстроить эффективную поддержку гибридного обучения? //Университетское управление: практика и анализ. – 2019. – Т. 23. – №. 1-2. – С. 101-110.
10. Ansari J.A.N., Khan N.A. Exploring the role of social media in collaborative learning the new domain of learning //Smart Learning Environments. – 2020. – Т. 7. – №. 1. – P. 1-16.
11. Le H., Janssen J., Wubbels T. Collaborative learning practices: teacher and student perceived obstacles to effective student collaboration //Cambridge Journal of education. – 2018. – Т. 48. – №. 1. – С. 103-122.
12. Van Leeuwen A., Janssen J. A systematic review of teacher guidance during collaborative learning in primary and secondary education //Educational Research Review. – 2019. – Т. 27. – С. 71-89.
13. Hattie J. Visible learning: The sequel: A synthesis of over 2,100 meta-analyses relating to achievement. – Routledge, 2023
2. Begmatova G.H. Pedagogical Conditions for Forming Basic Competencies in Primary School Pupils. European journal of innovation in nonformal education, 5(1), – 2025. – P. 141–146.
3. Aliqulov A. O'quv jarayonini tashkil etishda kollaborativ ta'lim texnologiyasi //Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences. – 2024. – С. 271-274.
4. Kurbonova G.U. Bo‘lajak o ‘qituvchilarni kollaborativ o‘qitish muhitini yaratishga tayyorlash mexanizmlari //Янги Ўзбекистон: илмий тадқиқотлар 1-ҚИСМ. – 2024. – C. 74-75.
5. Sarimsakova S., Xo’jamkulov A. Kollaborativ ta'lim orqali bo'lajak o'qituvchilarning kasbiy kompetentsiyalarini rivojlantirish: o'qituvchilar ta'limida texnologiyadan foydalanish bo'yicha amaliy tadqiqotlar //Молодые ученые. – 2024. – Т. 2. – №. 13. – С. 79-81.
6. Павельева Н.В. Коллаборативное обучение как модель эффективной реализации образовательного процесса //Образование. Карьера. Общество. – 2010. – №. 3 (29). – С. 30-37.
7. Рафикова А.С. Активная и коллаборативная формы обучения: краткий обзор зарубежных исследований //Международный журнал гуманитарных и естественных наук. – 2021. – №. 10-2. – С. 127-130.
8. Синицына Г.П. Стратегия обучения в партнёрстве: коллаборативное обучение //Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2019. – №. 2 (36). – С. 78-82.
9. Незнанов А.А. и др. Коллаборативные технологии в образовании: как выстроить эффективную поддержку гибридного обучения? //Университетское управление: практика и анализ. – 2019. – Т. 23. – №. 1-2. – С. 101-110.
10. Ansari J.A.N., Khan N.A. Exploring the role of social media in collaborative learning the new domain of learning //Smart Learning Environments. – 2020. – Т. 7. – №. 1. – P. 1-16.
11. Le H., Janssen J., Wubbels T. Collaborative learning practices: teacher and student perceived obstacles to effective student collaboration //Cambridge Journal of education. – 2018. – Т. 48. – №. 1. – С. 103-122.
12. Van Leeuwen A., Janssen J. A systematic review of teacher guidance during collaborative learning in primary and secondary education //Educational Research Review. – 2019. – Т. 27. – С. 71-89.
13. Hattie J. Visible learning: The sequel: A synthesis of over 2,100 meta-analyses relating to achievement. – Routledge, 2023
Published
2025-03-19
How to Cite
Gulshoda BEGMATOVA. (2025). BOSHLANG‘ICH SINF O‘QUVCHILARINING TAYANCH KOMPETENSIYALARINI SHАKLLАNTIRISHDA KОLLАBORATIV O‘QITISH TEXNOLOGIYASINING DIDAKTIK IMKONIYATLARI. News of the NUUz, 1(1.2), 75-77. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.2.6376
Section
Articles
Copyright (c) 2025 News of the NUUz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.