FROM THE HISTORY OF RAILWAY CONSTRUCTION IN THE BUKHARA EMIRATE

  • Fayzulla OCHILDIYEV, O‘zbekiston Milliy universiteti professori, t.f.d
Keywords: Bukhara Emirate, Turkestan, Central Asia, Russia, railway, project, Caspian Sea, Orenburg, Tashkent, Kagan, Termez, trade, economy.

Abstract

This article analyzes the construction of the railway connecting Central Asia with Russia, as well as the process of laying railway tracks in the territories of Turkestan and the Bukhara Emirate. Particular attention is paid to the impact of railway construction on economic and political relations between Turkestan, the Bukhara Emirate, and the Russian Empire. The participation of private entrepreneurs in financing and implementing railway projects is examined, along with discussions on the plans for the construction of the Bukhara-Termez railway in the early 20th century and the history of its completion.

References

Терентьев М.А. История завоевания Средней Азии, с картами и планами, т. I-III, -СПб. – 1906.

ЎзМА, И-1 жамғарма, 11-рўйхат, 1308-иш, 57-61 варақлар.

Ахмаджанова З.К. Железнодорожное строительство в Средней Азии и Казахстане (конец ХIХ – начало ХХ вв.) – Ташкент: Фан, 1984. – С. 14.

Тоғаева А. З. Тошкент-Оренбург темир йўли ва унинг Туркистон иқтисодий-ижтимоий ҳаётида тутган ўрни. тарих фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертatsiяси. Тошкент, 2010. – Б.21.

Мусаев Н. XIX асрнинг II ярми–XX аср бошларида Туркистонда саноат ишлаб чиқаришнинг шаклланиши. – Тошкент, 2008. – Б. 58.

ЎзМА, Р-856 -1 жамғарма, 1-рўйхат, 1-иш, 220-226- варақлар.

Мусаев Н. XIX асрнинг II ярми–XX аср бошларида Туркистонда саноат ишлаб чиқаришнинг шаклланиши. – Тошкент, 2008. – Б. 59.

Ахмаджанова З.К. Железнодорожное строительство в Средней Азии и Казахстане. -Ташкент: “Фан”, 1984, -С. 1920

ЎзМА, И-3 жамғарма, 1-рўйхат, 3-иш, 85-151 варақлар.

ЎзМА, И-3 жамғарма, 1 -рўйхат, 3-иш, 134 варақ.

Семёнов - Тякьшанский П.П. Туркестан и Закаспийский край в 1888 году, по путевым впечатлениям, «Известия императорского русского географического обшества», т. 24, -СПб., 1888. -С. 303.

Терентьев М.А. История завоевания Средней Азии, с картами и планами, т. I-III, -СПб, 1906. – С. 229.

Мусаев Н. XIX асрнинг II ярми–XX аср бошларида Туркистонда саноат ишлаб чиқаришнинг шаклланиши. – Тошкент, 2008. – Б. 61.

ЎзМА, И-1 жамғарма, 13-рўйхат, 5-иш, 109- варақ.

Туркестанские ведомости, -Тошкент, 1895. № 70.

ЎзМА, И-1 жамғарма, 13-рўйхат, 5-иш, 167- варақ.

Тоғаева А.З. Тошкент-Оренбург темир йўли ва унинг Туркистон иқтисодий-ижтимоий ҳаётида тутган ўрни. тарих фанлари номзоди илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертatsiяси. Тошкент, 2010. – Б.40.

ЎзМА, И-1 жамғарма, 11-рўйхат, 1308-иш, 57-61 варақлар.

ЎзМА, И-1 жамғарма, 11-рўйхат, 1308-иш, 57-61 варақлар.

Очилдиев Ф.Б. Бухоро-Термиз темир йўли қурилиши тарихидан.  ЎзМУ хабарлари. № 4сон. 2012. – Б.228-232.

Мусаев Н. XIX асрнинг II ярми–XX аср бошларида Туркистонда саноат ишлаб чиқаришнинг шаклланиши. – Тошкент, 2008. – Б. 63.

Очилдиев Ф.Б. XIX асрнинг иккинчи ярми – XX аср бошларида Бухоро амирлигида ижтимоий-иқтисодий муносабатлар. – Тошкент, “Firdavs-Shoh” 2022. – Б. 184.

ЎзМА, И 3-жамғарма 1- рўйхат, 446-иш, 27-варақ.

Аминов А.М. Экономическое развитие Средней Азии (колониалный период). - Ташкент: Госиздат УзССР, 1959, - С. 164.

Мусаев Н. XIX асрнинг II ярми–XX аср бошларида Туркистонда саноат ишлаб чиқаришнинг шаклланиши. – Тошкент, 2008. – Б. 64.

Published
2025-04-02
How to Cite
OCHILDIYEV, , F. (2025). FROM THE HISTORY OF RAILWAY CONSTRUCTION IN THE BUKHARA EMIRATE . News of the NUUz, 1(1.2.1), 37-40. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.2.1.6596