MODELING A LITERATURE LESSON FOR STUDENTS IN AN INCLUSIVE LEARNING ENVIRONMENT
Abstract
This article discusses the importance and methods of modeling literature lessons for students in an inclusive education setting. It highlights how effectively utilizing the speech and aesthetic opportunities in introductory literature classes can engage all students in the learning process and meet their diverse needs. The clear, vivid, and impactful speech of the teacher, along with the knowledge of speech formation mechanisms, helps create motivation for subsequent speech activities at the beginning of the lesson. The article examines interactive methods that enhance students' artistic and cognitive activity, such as small group work, collective discussions, and the use of various technological resources to ensure successful communication and the learning process. Modeling literature lessons in an inclusive education setting helps create equal educational opportunities for all students and increases their interest in learning.
References
Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар
стратегияси тўғрисида»ги Фармони.// Ўзбекистон Республикаси Қонун ҳужжатлари тўплами. – Т., 2017. Б.39.
Покасов В.Ф. Управление качеством образования современной школы (методические материалы) // автор-состав. –
Ставрополь. 2012. – 145 с.
Гомулина Н.Н. Применение новых информационных и телекоммуникационных технологий в школьном физическом и
астрономическом образованиии: Дисс. канд. пед. наук: 13.00.02. – М.: МГПУ, 2003.-332 с. РГБ ОД, 61:03-13/1698-6.
Хамидов В.С. Таълим тизимида кескин бурилишга сабаб бўлган 4 дастур ҳақида. «Infocom.uz», - Тошкент. 2010, №1, -54-
б.
Шоштаева Е.Б. Интегральная технология обучения как основа повышения качества образовательного процесса: автореф.
дис. канд. пед. наук. //Е.Б. Шоштаева. – Карачаевск: 2003. – С. 23.
Modellashtirish
obyekti:
A.Navoiy ijodini
o‘rganish
Modellashtirish
maqsadi:
Metodik
konsepsiyani qurish,
she’riy ijod
rivojlanishini
ta’minlash
Ijodiy modeldan
tashkil topgan model
tizimi, modelni
o‘rganish, dars
modeli
Modellashtirish
natijasi:
Yozma ishlar,
metodik loyiha
Adekvatlikni kuzatish:
faoliyatli o‘yinlarni
tashkillashtirish: ilmiy amaliy
komferensiyalar yoki metodik
loyihalarni himoya qilish
Notiqlik: u boshqa
konsepsiyalar bilan
taqqoslaganda va ta’lim
kommunikatsiya
qonunlari fenomenida
o‘rnatiladi
Хамидов В.С. Таълим тизимида кескин бурилишга сабаб бўлган 4 дастур ҳақида. «Infocom.uz», - Тошкент. 2010.
Turaev S.J. Methods of the using of software program Microsoft Excel in practical and laboratory occupation on physics,
Scientific Bulletin of Namangan State University: 2019.
Смолкин, А.М. Методы активного обучения: [Метод. пособие для преподавателей и организаторов проф. и экон.
обучения кадров] / А. М. Смолкин. – М.: Высш. шк.,1991. – с. 175.
Copyright (c) 2024 News of the NUUz
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.