USE AND IMPROVEMENT OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN TEACHING LABOR LAW

  • Sharofjon MAMATMURODOV Tashkent Institute of Textile and Light Industry, independent researche
Keywords: Labor law, innovation activity, innovative technologies, globalization, economic, social, political and cultural spheres, development, improvement.

Abstract

The article scientifically substantiates the innovative activities used in teaching the discipline “Labor Law”. Analysis of research works and literature on improving the methodology of teaching the science of labor law on the basis of innovative educational technologies, modern technologies and socio-pedagogical and methodological aspects of perfect knowledge of legal relations in the work of students and the development of professional and legal creativity indicates that it is not applied. For this purpose, the need for scientific research
in the field of labor law, which cannot be scientifically substantiated and researched, is determined.

References

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 8 sentyabrdagi PF-5185-son «O‘zbekiston Respublikasida Ma’muriy islohotlar

konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida»gi Farmoni https://lex.uz/docs/3331174.

Mirziyoyev Sh.M. Milliy taraqqiyot yo‘limizni qat’iyat bilan davom ettirib, yangi bosqichga ko‘taramiz. 1 tom. - Toshkent:

O‘zbekiston NMIU, 2017, 85-b.

Ангеловски К. Учителя и инновации. Книга длм учителя / К.Ангеловски. – Москва: Просвещение, 1991. – 159 с.

Лямина Г.В. Инновационная деятельность преподавателя ак фактор повышения познавательной активности студентов:

На примере преподавания математики в среднем специальном учебном заведении. Авторефер.дис… канд.пед.наук. –

Москва, 2003. – 31 с.

Лаздина Т.И. Технология мотивационного управления инновационной деятельностью учителей // Начальная школа плюс

До и После. – 2006. - № 2 – С. 1-5.

Развитие профессионализма инженерно-педагогических работников в системе дополнительного профессиональнопедагогического образования. Коллективная монографи/ Научн.руководитель И.П.Кузьмин, научн.ред. И.П.Смирнов. –

Москва: ИРПО, 2001. – 232 с.

Сабинина Н.Н. Научно-методическое сопровождение педагогов в условиях инновационной деятельности // Проблемы

взаимодействия хозяйствующих субъектов реального сектора экономики России.: финансово-экономический соыиальнополитический, правовой и гуманитарный аспект. СПб. 2011. – С. 289-292.

Masharipova G.K. “Dinshunoslik” fanini o`qitishning dolzarb muammolari. // Academic Research in Educational sciences. 2022.

NUU. Conference 2. - 812-816-pp.

Степанов В.М. Инновационная школа: опыт организации единого образовательного пространства. – Иркутск, 2000. – 152

с.

O‘zbekiston Milliy ensiklopediyasi. 4-tom. O‘zbekiston milliy ensiklopeiyasi. Zebuniso-Konigil / 4-tom. Bosh tahrir hay’ati

a’zolari: M.Aminov va b. – Toshkent: “O‘zbekistan milliy ensiklopediyasi” Davlat ilmiy nashriyoti, 2002. – 169-bet.

Тарита Л.Г. Методическое споровожение инновационных процессов в управлении районной образовательной системой.

Автореф. дис… канд.пед.наук. – СПб., 2000. – 21 с.

Шумпетер Ж. Теория экономического развития. – Москва : Экономика, 1982.- с. 180-182.

Давыдов В.В. Проблемы развивающего обучения / В.В.Давыдов. – Москва: Педагогика, 1986. – 240 с.

Тихомиров O.K. Стратегия и тактика компьютеризации. Вестник высшей школы, 1988, №3, С.28-34.

Mamatmuradov Sh.X., Ergashev M. Mehnat huquqi fanini o‘qitishni innovatsion ta’lim texnologiyalari asosida rivojlantirish

imkoniyatlari // Respublika miqyosidagi ilmiy – amaliy anjuman to’plami, Toshkent to‘qimachilik va yengil sanoat instituti, 2023-

yil 17-may. - B.291-293.

Published
2024-09-18
How to Cite
MAMATMURODOV, S. (2024). USE AND IMPROVEMENT OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN TEACHING LABOR LAW. News of the NUUz, 1(1.7.1), 145-148. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.7.1.3355