МЕТОДОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ПРОЕКТНОГО ОБУЧЕНИЯ НА НАУЧНЫХ КЛАССАХ

  • Goʻzal MAMANOVA Jizzax shahar Prezident maktabida Biologiya fani oʻqituvchisi
  • Xasan JURAEV Jizzax shahar Prezident maktabida Tabiiy fanlar oʻqituvchisi
Ключевые слова: устойчивое городское развитие, электрические цепи, возобновляемая энергия, последовательные цепи, параллельные цепи, практическое обучение, сотрудничество.

Аннотация

Основная перспектива методики преподавания естественных наук основана на практической работе со студентами с целью эффективного понимания и запоминания. Таким образом, проект объединяет принципы устойчивого развития и электротехники, побуждая студентов исследовать, проектировать и внедрять экологически чистые методы городского развития, одновременно применяя уроки, связанные с электричеством.

Литература

Netwong, T. (2018). "Development of Problem Solving Skills by Integration Learning Following STEM Education for Higher

Education." International Journal of Information Education Technology, 8(9), 639-643.

Alzen, J. L., Langdon, L. S., & Otero, V. K. (2018). "A logistic regression investigation of the relationship between the Learning

Assistant model and failure rates in introductory STEM courses."J International journal of STEM education, 5(56), 1- 12.

Khouyibaba, S. (2015). "Teaching remedial courses: Challenges and teaching philosophy." J Procedia-Social Behavioral Sciences,

, 927-931.

Biazus, M., and Mahtari, S. (2022). The impact of project-based learning (PjBL) model on secondary students’ creative thinking

skills. Int. J. Essential Competencies Educ. 1, 38–48. doi: 10.36312/ijece.v1i1.752

Zhang L and Ma Y (2023) A study of the impact of project-based learning on student learning effects: a meta-analysis study.

Front. Psychol. 14:1202728. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1202728.

J.O. Tolipova “Biologiyani oʻqitishda Pedagogik Texnologiyalar” Сho’lpon nomidagi nashriyot-matbaa ijodiy uyi Tashkent —

, 9-11

E Shamurodov, S Sharipov, X Juraev, J Bazorova - “Methodological Bases of Formation of Chemical Concepts in Pupils in

School from Chemistry Course” Journal of Pedagogical Inventions and Practices, 2022, 1-5 pages

Stanger-Hall, K. F. (2012). "Multiple-choice exams: an obstacle for higher-level thinking in introductory science classes." J

CBE—Life Sciences Education, 11(3), 294-306.

Chasanatun, T. W., & Lestari, S. "The Development of Learning Material in Teaching Writing used Project Based Learning with

Graphic Organizer Concept." Proc., International Conference on English Language Teaching (ICONELT 2017), Atlantis Press,

-96.

Grant, M. (2009). "Understanding projects in project-based learning: A student’s perspective." Proc., Annual Meeting of the

American Educational Research Association.

Joyce, T., Evans, I., Pallan, W., & Hopkins, C. J. E. E. (2013). "A hands-on project based mechanical engineering design module

focusing on sustainability." J Engineering Education, 8(1), 65-80.

Опубликован
2024-09-18
Как цитировать
MAMANOVA, G., & JURAEV, X. (2024). МЕТОДОЛОГИЯ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ПРОЕКТНОГО ОБУЧЕНИЯ НА НАУЧНЫХ КЛАССАХ. Вестник УзМУ, 1(1.7.1), 141-144. https://doi.org/10.69617/nuuz.v1i1.7.1.3354