ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ МЕХАНИЗМЫ ПРОЦЕССА ОВЛАДЕНИЯ ЯЗЫКОМ У ДЕТЕЙ-БИЛИНГВОВ
Аннотация
В этой статье исследуются педагогические механизмы, которые способствуют эффективному изучению языка в двуязычной среде. Подчеркивая как теоретические перспективы, так и практические стратегии, статья призвана обеспечить всестороннее понимание того, как дети осваивают несколько языков одновременно, и роль педагогов в этом сложном процессе.
Литература
Bialystok, E. Bilingualism in Development: Language, Literacy, and Cognition. Cambridge University Press.2001
Bialystok, E., Craik, F. I. M., & Freedman, M. Bilingualism as a protection against the onset of symptoms of dementia.
Neuropsychologia, 45(2), 459-464.2007
Cummins, J. Language, Power, and Pedagogy: Bilingual Children in the Crossfire. Multilingual Matters.2000
De Houwer, A. Bilingual First Language Acquisition. Multilingual Matters.2009
Gibbons, P. Scaffolding Language, Scaffolding Learning: Teaching Second Language Learners in the Mainstream Classroom.
Heinemann. 2002
Grosjean, F. Bilingual: Life and Reality. Harvard University Press. 2010
Krashen, S. D. The Input Hypothesis: Issues and Implications. Longman. 1985
Lantolf, J. P., & Thorne, S. L. Sociocultural Theory and the Genesis of Second Language Development. Oxford University Press.
Lenneberg, E. H. Biological Foundations of Language. Wiley.1967
Lightbown, P. M., & Spada, N. How Languages are Learned (4th ed.). Oxford University Press.2013
Newport, E. L. Maturational constraints on language learning. Cognitive Science, 14(1), 11-28. 1990.
Thomas, W. P., & Collier, V. P. A National Study of School Effectiveness for Language Minority Students' Long-Term Academic
Achievement. Center for Research on Education, Diversity & Excellence.2002.
Valdés, G., & Figueroa, R. A. (1994). Bilingualism and Testing: A Special Case of Bias. Ablex Publishing.
Copyright (c) 2024 Вестник УзМУ
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.