TARIXIY XOTIRA FENOMENI: IJTIMOIY FALSAFIY TAHLIL
"Maqola"
Maqolada tarixiy xotira fenomeni, uning subyektiv voqelik sifatida ijtimoiy hayot va shaxsning xalq, millat vakili sifatida shakllanishidagi o‘rni, “tarixiy bilim”, "tarixiy ong" va "tarixiy tafakkur" kabi tushunchalar bilan bog‘liq jihatlari ijtimoiy – falsafiy nuqtai nazardan tadqiq etilgan. O‘zbekistonda mustaqillik yillarida tarixga va tarixiy xotirani shakllantiish muammolariga bo‘lgan qiziqish oshdi. Bugun xalqimiz, millatimiz o‘zining tarixiy ildizlarini, buyuk ajdodlarimiz qoldirgan tarixiy-madaniy merosni o‘rganishga Yangi O‘zbekistonni, Uchinchi renessans poydevorini barpo etish sharti sifatida qaramoqda. Ushbu fenomen o‘zining ilmiy, gnoseologik va ijtimoiy amaliy ahamiyatiga egadir.
References
Гарфинкель Г. Исследования по этнометодологии. - СПб: Питер, 2007. С. 11- 12. 2. Кант И. Сочинения в шести томах. Том
- Москва:Мысль, 1964. С. 392.
Norqulov D. T., Qorobayeva D.D. Tarixiy-madaniy meros va milliy o‘zlikni anglash. - Toshkent: “Fan va texnologiyalar nashriyot matbaa uy”, 2022. 7-8 b.
Гарфинкель Г. Исследования по этнометодологии. - СПб: Питер, 2007. С. 12).
Хосе Ортега и - Гассет. Дегуманизация искусства. - - Москва.: Искусство, 1991. - С.47. 6. Uve Gartenshleger. Tarix va o‘zlikni anglash yoki insonga tarix nega kerak ? / Tarix va o‘zlikni anglash:O‘zbekistonda va Germaniyada tarixni yoritish. – Toshkent:. Gyote instituti, 2008. - 28 b.
Гречко К.Г.Концептуальные модели истории. - - Москва: Логос, 1995. - С. 8 - 9.
Лосев А.Ф.Мифология и античный символизм.-Mосква:b Прогресс,1991.С.286.
Тойнби А.Постижение истории.-- Москва.:Прогресс,1991. С.286.
Тойнби А. Постижение истории. -- Москва: Мысль, 1990.С.254.;Тойнби А.Цивилизация перед судом истории.-- Москва:Родос, 2004-С.182-187
Бердяев Н.А.Смысл истории.-- Москва:Мысль,1990-С.5.
Copyright (c) 2024 O‘zMU xabarlari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.