ПРОБЛЕМЫ ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ НАЦИОНАЛЬНЫХ ГРУПП
This article examines the specific issues and difficulties faced when teaching Russian to students for whom it is a non-native language. The discussion covers methodological approaches, phonetic and grammatical challenges, as well as motivation and the importance of creating a language-rich environment. Special attention is paid to incorporating cultural aspects, applying flexible teaching strategies, and utilizing modern technologies to enhance learning outcomes.
1. Бабайцева В.В. Теоретические основы методики преподавания русского языка. – М.: Академия, 2015. – 284 с.
2. Верещагина И.Н. Обучение русскому языку в национальной школе: методические аспекты // Педагогика. – 2020. – № 5. – С. 81–88.
3. Караулов Ю.Н. Русский язык и языковая личность. – М.: Изд-во ЛКИ, 2017. – 268 с.
4. Литневская Е.М. Актуальные проблемы обучения фонетике русского языка студентов-инофонов // Русский язык за рубежом. – 2019. – № 3. – С. 43-49.
5. Соловьёва А.С. Формирование коммуникативной компетенции у студентов национальных групп // Вестник высшей школы. – 2018. – № 2. – С. 56-62.
6. Никитина Т.Г. Лексические и культурологические трудности при обучении русскому языку в полиэтнической среде. – СПб.: Союз, 2021. – 192 с.
7. Тарасова В.Н. Дистанционные технологии в преподавании русского языка студентам из национальных регионов // Вестник современного образования. – 2022. – № 4. – С. 13-19.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





