THEESSENCE, STRUCTURE AND CURRENT STATUS OF STUDENTS' NATURAL SCIENTIFIC WORLDVIEW IN EDUCATIONAL PRACTICE
Downloads
Modern society, in conditions of intensive digitalization, places new demands on the higher education system aimed at forming a person capable of critical thinking, scientific perception of the world and independent acquisition of knowledge. In such conditions, the development of a natural-scientific worldview that provides students with a holistic perception of the laws of nature, the ability to apply stable scientific ideas and a scientific approach to real problems is of particular importance
1. 08.10.2019 yildagi PF-5847-sonli O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni
2. Тожиматов А.Т. Физик таълимида илмий дунёқарашни шакллантириш муаммолари // Таълим ва инновациялар, 2020, №2.
3. Ражабов Ш.Р. Цифровизация и педагогические условия формирования научного мышления студентов // Педагогика ва психология масалалари, 2021.
4. Юлдашев И.Ш. Фанлараро интеграция ва дунёқарашни шакллантириш // Ўқитиш методикаси, 2019.
5. Тошпулатов Б.Х. Электрон таълим муҳитида табиий фанларни ўқитишнинг назарий асослари // Замонавий таълим технологиялари, 2022
6. Фролов И.Т. Философский словарь. – М.: Политиздат, 1986.
7. Смирнов С.Д. Образование и личность: теория и практика проектирования педагогических систем. — М.: Логос, 1999.
8. Jeyms V.Sire The Universe Next Door, 2004
9. Leo Apostel Worldviews: From Fragmentation to Integration
10. Вернадский В.И. Научная мысль как планетное явление. – М.: Наука, 1991.
11. Богданов А.А. Тектология: Всеобщая организационная наука. – М.: Эксмо, 2003.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





