THE COOPERATION OF FAMILY, COMMUNITY (MAHALLA), AND EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN YOUTH’S UNDERSTANDING OF NATIONAL IDENTITY
This article explores the importance of collaboration between the family, community (mahalla), and educational institutions in shaping the national identity of youth. The family is seen as the primary institution of upbringing, the mahalla as a creator of social environment, and educational institutions as centers of academic and spiritual development. The article argues that effective cooperation among these institutions can foster loyalty to national values, historical memory, and a strong civic identity among young people.
1. Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Маънавий-маърифий ишлар самарадорлигини ошириш ва соҳани ривожлантиришнинг янги босқичга кўтариш тўғрисида”ги 2017 йил 28 июль ПҚ-3160 сонли Қарори.
2. Авлакулов А.. Техноген цивилизациянинг ижтимиоий-сиёсий ва маънавий тараққиётда намоён бўлиш жараёнлари. Фалс. фан. бўй. фалс. док. (PhD) ... дис. Тошкент: ЎзМУ, 2023. -62 б.
3. Цуркан Е.Г. Социокультурная динамика и интернет-технологии: социально-философский анализ: диссертация ... кандидата философских наук. - Москва, 2021. - 244 с.
4. Алексеев Д.И. Национальное самосознание в структуре межэтнических отношений: Отечественный опыт: диссертация ... кандидата философских наук. - Москва, 2004. - 140 с.
5. Ҳишам Алталиб, Абдул Ҳамид Абу Сулайман, Омар Алталиб. Ота-она ва фарзандлар ўртасидаги муносабатлар: Фарзанд тарбияси учун қўлланма (Uzbek). Бишкек, 2023. Бешинчи боб. - 4-б.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





