CONTROL OF LEARNERS’ KNOWLEDGE IN HISTORICAL ASPECT
In this article the role of control is described and the history of problem of control from the ancient times up to now is studied and analyzed. The most important works of scholar regarding the study of control are presented.
Jurayeva Gulmira Maxamataminovna. (2023).PEDAGOGICAL CONTROL, ITS STRUCTURE AND CONTENT. Conference
Zone, 26–38. Retrieved from http://www.conferencezone.org/index.php/cz/article/view/931
Древнекитайская философия: собрание текстов. В 2-х т. Т. 2. М., 1973.
Антология педагогической мысли России второй половины XIX — начала XX в. М., 1990. С. 32.1
Джуринский А. Н. Указ. изд. С. 77.
Медведев А. П. История педагогики в культурно-историческом освещении для самообразования и специальнопедагогического характера. Пг., 1917. С. 89.
Калдыбаев С. ПРОБЛЕМА КОНТРОЛЯ РЕЗУЛЬТАТОВ ОБУЧЕНИЯ В ИСТОРИЧЕСКОМ ПЕДАГОГИЧЕСКОМ
ОПЫТЕ
Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. Т. 2.М., 1982. С. 189.
Ломоносов М. В. О воспитании и образовании. М., 1991. С. 160.
Архив Ушинского. М., 1960. Т. 2. С. 230–270.
BOLTAYEVA, M. (2024). TARIX FANLARINI O ‘QITISHDA ONLAYN PLATFORMALARNING PEDAGOGIK AHAMIYATI. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 85-87.
BULTAKOVA, M. (2024). INTEGRATIV YONDASHUV ASOSIDA TEXNIKA OTMLARI TALABALARIGA INGLIZ TILINI OʻQITISH. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 88-90.
JUMAYEV, B. (2024). TARIXIY XOTIRA FENOMENI: IJTIMOIY FALSAFIY TAHLIL. News of the NUUz, 1(1.9. 1), 91-93.






.jpg)

1.png)





