BO‘LAJAK O‘QITUVCHILARNING MOLEKULYAR BIOLOGIYANING ASOSIY TUSHUNCHALARINI RIVOJLANTIRISH METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH

Molekulyar biologiya, laboratoriya mashg’ulotlari, aralash ta'lim, o‘quv ob'yektlari, oliy ta’lim, biokimyoviy savodxonlik, ilmiy savodxonlik, tanqidiy fikrlash.

Authors

  • Aqida VALIXANOVA Toshkent davlat pedagogika universiteti tayanch doktoranti, Uzbekistan

Oliy ta’lim muassasalarida ishlab chiqilayotgan har bir o‘quv dasturlari nafaqat bitiruvchilarning ta’lim olishida kerakli asos bo‘lib xizmat qilishi , balki ularga intizom sifatlarini ham bera olishi kerak. Tabiiy fanlar sohalarida foydalaniladigan intizomiy savodxonliklar ta'limni progressiyasi uchun yo‘naltirilgan asosiy kompetensiyalarni rivojlantirish uchun xizmat qiladi. Molekulyar biologiya sohasida savodxonlik tushunchasini tashkil qiluvchi birliklar quyidagilardan iborat: tanqidiy fikrlash, o‘z-o‘zini boshqarish, muloqot, axborot savodxonligi, vizual savodxonlik, amaliy ko‘nikmalar va mazmunli bilim. Bularning barchasi bir – biriga bog’langan metasavodxonlikni shakllantiradi, ular dalilga asoslangan, mustahkam o‘rganish usullaridan foydalanishni qo‘llab-quvvatlaydi.