THE USE OF ART TOOLS IN RUSSIAN LANGUAGE CLASSES AS A FACTOR IN THE DEVELOPMENT OF STUDENTS’ AESTHETIC TASTE
The article examines the pedagogical potential of using various forms of art in teaching the Russian language. It is shown that students’ artistic interaction with painting, literature, music, and theater contributes to the development of aesthetic taste, which in turn positively influences their overall personal growth. The article reveals specific forms and methods of integrating art into the educational process. Emphasis is placed on the necessity of aestheticizing lesson content and on the role of the teacher as a mediator between art and the learner.
1. Аристова Н. А. Русский язык как средство культурной интеграции в поликультурной среде. – М.: Просвещение, 2018.
2. Бим И. Л. Современные подходы к преподаванию русского языка: межкультурный и эстетический аспекты. – М.: Глосса, 2016.
3. Виготский Л. С. Психология искусства. – СПб.: Азбука, 2020.
4. Краевский В. В. Методология педагогики: история и современность. – М.: Академия, 2019. 5. Петрова Т. В. Развитие эстетического вкуса студентов в условиях университетского обучения. // Вестник педагогики. – 2021. – №4. – С. 55–60.
6. Савченко Е. А. Формирование культурно-эстетической компетентности средствами художественной литературы. // Русская словесность. – 2022. – №1. – С. 12–18.
7. Чернова М. В. Интеграция искусства в процесс обучения языку. // Современное образование. – 2020. – №6. – С. 44– 50.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





