TARBIYASI “QIYIN” O‘SMIRLAR VA ULARNING PSIXOLOGIK TAVSIFI
This article analyzes the psychological characteristics of adolescence, the education of "difficult" adolescents and their psychological classification, the individual pathways through which the education of "difficulties" passes in social institutions, self-condemning behavior in adolescents and its classifications, types of condemning behavior, conditional groups based on typological features of "difficult" adolescents, and methods of studying the education of "difficult" adolescents.
1. Бандура А., Уолтерс Р. Подростковая агрессия: изучение влияния воспитания и семейных отношений. - М.: Эксмо пресс. 2000. ‒ 510 c.
2. Семенюк Л.М. Психологические особенности агрессивного поведения подростков и условия его коррекции: Учебное пособие. - М.: Московский психолого-социальный институт: Флинта, 1998. — 96 с.
3. Степанов В.Г. Психология трудных школьников: Учебное пособие для учителей и родителей. - М.: Академия, 1997. — 320 с.
4. Тулаганова Г.К. Тарбияси қийин ўсмирлар: Психолог мутахассислар, амалий психологлар учун. — Т.: Университет, 2005. - 128 6.
5. Хакимова И.М. Девиант хулқ-атвор психологияси. Ўқув қўлланма.Т.: Ўзбекистон Республикаси ИИВ Академия, 2013. - 155 б.
6. Фурманов И. Психология детей с нарушением поведения. - Владос-пресс КДУ: 2013. - 352 с.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





