ONA TILIDAN TA’LIM MODELLARI VA DARS JARAYONINI LOYIHALASHTIRISH USULLARI
This article highlights the essence of modern pedagogical models used in the process of teaching a native language, their role in shaping students' linguistic competence, as well as innovative methods of lesson design. The design process also analyzes the relationship between learning objectives, methods, tools, and the assessment system.
1. Корнев В.А. Сопоставительная семантика и проблема межъязыковой интерференции. // Языковая семантика и образ мира. – Казань. 1997. Т.1. –С. 82-84.
2. Mahmudov N. Til ta’limi va stilistika // Til va adabiyot ta’limi. – Toshkent, 2009. – № 1. – B. 3-9.
3. Щчерба Л.В. Граматика русского языка: Часть I фонетика и морфология. –Москва. Книга по Требованию, 2014. –210 с.
4. Аркадьева Э.В и.др. Обстоятельственные отношения в русском языке в сопоставлении с французским. Для говорящих на французском языке. Русский язык. –Москва: Под ред. З. И. Сироткиной, 1989. – 45 с.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





