IMPROVING CONFLICTOLOGICAL COMPETENCIES OF PROFESSORS AND TEACHERS IN INTRODUCING INNOVATIONS INTO HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS
This article provides a scientific and practical analysis of the problem of developing conflictological competences among university professors in the context of implementing innovations in higher education institutions. The study examines the impact of innovation processes on the educational environment and identifies the causes of conflict situations that arise during digitalization and the introduction of new pedagogical technologies. Contradictions in the relationships between higher education stakeholders, difficulties in psychological adaptation, and varying levels of communicative culture are considered as key factors influencing the effectiveness of innovative development.
1. Белокрылова О. С., Погосян Н. М. Инновационное развитие вузов: организационно-экономический подход // JOURNAL OF ECONOMIC REGULATION. -Ростов-на-Дону. 2015. Том 6, №2. С.6-17.
2. Гордашникова О.Ю. Инновационное развитие вуза как эффективная форма повышения качества образования //Журнал. Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. – С, 2017. –с.60-64.
3. Данилевич О. А. Стратегия инновационного развития вуза // Наукові записки. Серія “Економіка”. Киев.:2010. Випуск 14. – с.134-140.
4. Зеленков, М. Ю. Социальная конфликтология (базовый курс) – М.: Юридический институт МИИТа, 2011 – 272 с.
5. Сюй Цзин-Ли Управление инновационными конфликтами в Российский организациях., Автореф. дис. канд. соц. наук. – М.: 2010. стр.19
6. Тарабаева В.Б. Организационные механизмы управления конфликтами инновационного развития в вузах: учебное пособие. – Б: БелГУ, 2010. – 249 с.
7. Энговатова А. А. Модели организации инновационной инфраструктуры российских вузов. Автореф. дис. ... кан. наук. – М., 2013. –26с.
Copyright (c) 2025 «ACTA NUUz»

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.






.jpg)

1.png)





