##submission.outdatedVersion##

UMUMTA’LIM MAKTABLARIDA INKLYUZIV TA’LIMNI TASHKIL ETISHNING PEDAGOGIK PSIXOLOGIK ASPEKTLARI

Inklyuziv ta’lim, pedagogik-psixologik yondashuv, moslashtirilgan o‘quv dasturi, maxsus pedagogika, ta’lim muhitining moslashuvchanligi, o‘qituvchi kompetensiyasi, individual yondashuv.

Mualliflar

  • Mohira SATTOROVA Axborot texnologiyalari va menejmenti universiteti dotsenti , Uzbekistan

##submission.versions##

Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida inklyuziv ta’limni tashkil etishning pedagogik va psixologik jihatlari tahlil qilinadi. Inklyuziv ta’lim jarayonining muvaffaqiyatli amalga oshirilishi uchun ta’lim muassasalarida maxsus pedagogik yondashuvlar, moslashtirilgan o‘quv dasturlari va psixologik qo‘llab-quvvatlash tizimlari joriy etilishi lozimligi ta’kidlanadi. Shuningdek, inklyuziv ta’limda o‘qituvchilarning kasbiy kompetensiyasi, o‘quvchilarning individual ehtiyojlari va ta’lim muhitining moslashuvchanligi muhim omillar sifatida ko‘rib chiqiladi. Maqolada inklyuziv ta’limni samarali tashkil etish bo‘yicha ilg‘or pedagogik tajribalar va tavsiyalar ham keltirilgan.