ADOPTING A PERSON-CENTERED APPROACH TO OVERCOME THE ISSUE OF PHONOLOGICAL INTERFERENCE IN FOREIGN LANGUAGE ACQUISITION
В эту цифровую эпоху спрос на изучение иностранных языков растет, несмотря на ряд трудностей, с которыми
сталкиваются изучающие язык. В прикладной лингвистике фонологическая интерференция является одной из
постоянных проблем, вызывающих жаркие споры среди ученых. Многие ученые и исследователи по всему миру
проводят масштабные исследования, чтобы найти эффективные и действенные подходы к решению этого явления, тем
самым предлагая различные методы, такие как CLT, TBL и TELL, а также подход, ориентированный на переменные.
Наряду с анализом существующих методов и подходов, эта статья в основном фокусируется на подходе,
ориентированном на человека, который является новой парадигмой в поиске путей устранения фонологических
проблем, с которыми сталкиваются студенты, изучающие английский как иностранный в высших учебных заведениях.
1. Mahmud, M. Interference: Its Role in the Second or Foreign Language Mastery to Indonesian Learners. Academic Journal
Perspective: Education, Language, and Literature, (2017), 5(1), 57.
2. Amir Abdulhussein Hashim. Innovative Approaches in English Language Teaching: A Comparative Analysis of
Traditional and Modern Methods. South Asian Res J Art Lang Lit, (2025), 7(1): 1-7.
3. J. Li et al.Profiles of motivation and engagement in foreign language learning: Associations with emotional factors,
academic achievement, and demographic features (2022).
4. Valeeva, R.A. Humanization as a paradigm of higher education. In Professional ducation: theory and practice of
innovation. Kazan: Publisher. (2011), (p. 31-32).
5. Rogers, Carl Ranson. Carl Rogers on personal power. New York: Dell Publishing Co., Inc., xiii+299. (1977) (Part I -
Chapters 5 and 7; Part II – Chapter 9: Part III – Chapter 11; Part IV – Chapter 12)
6. Tetiana Aleksandrovych, Mykola Malynka. Application of pedagogy of cooperation as a component of person-centered
approach in the modern higher education of Ukraine. Pedagogical Sciences, Riga, Latvia, March 20, 2020. (p.2-3)
7. Jamshed, S. Qualitative research method interviewing and observation. Journal of Basic and Clinical Pharmacy, (2014), 5
(4), 87-88
8. Bayramova, S., & Orucova, S. Şagirdlәrin tәlimdә geridә qalmasinin sosial-psixoloji sәbәblәri. Nakhchivan state university
scientific WORKS, (2024). 127(1).
9. Abdel-Rahman. The Presence or Absence of Definiteness in the Native Language and Its Impact on ESL Learning. English
Language Teaching, (2014). 7(1), 50-56.
10. Biglari, N., & Struys, E. Native language interference in English L2 word recognition and word integration skills. Theory
and Practice in Language Studies, (2021).11(1), 1-1
Copyright (c) 2025 «ВЕСТНИК НУУз»

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-ShareAlike» («Атрибуция — Некоммерческое использование — На тех же условиях») 4.0 Всемирная.






.jpg)

2.png)





