Ijtimoiy-gumanitar fanlar

DEVELOPING 21ST-CENTURY SKILLS IN ESL LEARNERS THROUGH CREATIVE PEDAGOGY: A THEORETICAL OVERVIEW

Kreativ pedagogika; ESL o‘quvchilari; 21-asr ko‘nikmalari; 4K kompetensiyalari; konstruktivistik yondashuv; o‘quvchi mustaqilligi

Mualliflar

Ushbu maqola ingliz tilini ikkinchi til sifatida o‘rganayotgan (ESL) o‘quvchilarda 21-asr ko‘nikmalarini (kommunikatsiya, hamkorlik, tanqidiy fikrlash, ijodkorlik) rivojlantirishda kreativ pedagogikaning ahamiyatini yoritadi. Konstruktivistik nazariya asosida o‘quvchi markazidagi ochiq metodlar ishtirokni, mustaqillikni va ishonchni kuchaytirishi ta’kidlanadi. Loyihaviy ta’lim, hikoya aytish, multimodal topshiriqlar va dramatik faoliyatlar kreativlikni va til ko‘nikmalarini rivojlantirishda samarali usul sifatida ko‘rib chiqiladi. Ushbu yondashuv o‘quvchilarning muammoni hal qilish, ijtimoiy-emosional intellekt va haqiqiy muloqotdagi ishonchini ham rivojlantiradi. Shu bilan birga, O‘zbekiston ta’lim tizimidagi qiyinchiliklar (qat’iy dasturlar, o‘qituvchilar tayyorgarligi, resurs yetishmovchiligi) va imkoniyatlar (islohotlar, raqamli vositalar) ham tahlil qilinadi. Xulosa qilib, kreativlik zamonaviy ESL ta’limining ajralmas qismi sifatida ta’kidlanadi.