RAQAMLASHTIRISH MUHITIDA TALABALARNI KASBIY KOMPETENTLIGINI RIVOJLANTIRISH METODIKASINI TAKOMILLASHTIRISH: TIBBIYOT TA’LIMIDA AXBOROT TEXNOLOGIYALARI VA VIRTUAL REALLIK INTEGRATSIYASI
##submission.downloads##
“Raqamlashtirish muhitida tibbiyot” bu tibbiy texnologiyalarni ishlatishda innovatsiyalar va raqamli kommunikatsiyani professional tibbiy xizmatlarni nomoyon etishda bilan bog‘liqdir [1]. Sog‘liqni saqlash talabalari uchun raqamli tibbiyotni kirib kelishi, talabalarga ish faoliyati davomida raqamli kommunikatsiyalardan optimal foydalanish uchun o‘qitish tizmlarida raqamli texnologiyalardan foydalanish juda muhim hisoblanadi. Bu esa raqamli tibbiyotni imkonyatlarini oshiradi. Raqamli tibbiyotda texnologiyalarni yaratilishi yangi amaliyotlarni paydo qiladi hamda pedagogik metodlarni tubdan o‘zgartirish imkoniyatini yaratadi. Hozir o‘qitish usullarida virtual reallik (VR) dan foydalanish dars jarayonda qulay,keng imkonyatli va amaliy bo‘lmoqda. Bu esa VR texnologiyalar bilan natija samarali bo‘lmoqda. Masalan, VR simulyatsiyalari jarrohlik amaliyotida talabalarni yuqori daraja ko‘nikma hosil qilishiga va anatomiya bo‘yicha bilimlar olishiga ko‘maklashadi. VR texnologiyalar bugungi kunda ta’limni samarali, qiziqarli va amaliy tashkil qiluvchi vosita sifatida tezkor e’tibor qozonmoqda, bu ta’lim jarayonida ilmiy qiziqishning sezilarni o‘sishi bilan baholanmoqda (Checa & Bustillo, 2023).
1. Meskó B, Drobni Z, Bényei É , B Gergely, Z Győrffy “Raqamli sog‘liqni saqlash — an’anaviy tibbiyotning madaniy transformatsiyasidir.” Mhealth, 3 (2017) p. 38 10.21037/mhealth.2017.08.07
2. M Baumgartner, C Sauer, K Blagec, G Dorffner “Tibbiyot talabalarning raqamli salomatlikni tushunishi va tayyorgarligi: kesimiy tadqiqot.” Med Educ Online, 27 (1) (2022), p. 2114851 10.1080/10872981.2022.2114851
3. Pinto D Dos Santos, D Giese, S Brodehl “Tibbiyot talabalarning sun’iy intellektga munosabati: ko‘p markazli so‘rovnoma.” Eur Radiol, 29 (4) (2019), pp. 1640-1646 10.1007/s00330-018-5601-1
4. I Sultan, MF Bardi, AM Baatta, S Almaghrabi, RA Mohammed “Tibbiyot talabalarning robotlashtirilgan jarrohlikka munosabati: kesimiy so‘rovnoma.” J Med Educ Curric Dev, 9 (2022), p. 23821205211066483 10.1177/23821205211066483
5. Higgins RM, O’Sullivan P “Robotlashtirilgan jarrohlikni o‘rganish tajribasi tibbiyot talabasi nigohida: ular nimani ko‘rmoqda?”J Surg Educ, 77 (3) (2020), pp. 549-556 10.1016/j.jsurg.2019.12.011
6. Elena Dzardanova, Vlasios Kasapakis “Virtual haqiqat: ko'rishdan tovarga sayohat” pp. 18-19 10.1109/MAHC.2022.3208774
7. Khahharov, S. Kh., & Nosirova, Sh. E. (2024). Use of the innovative educational method of design in the teaching of database science. International Journal of Formal Education, 3(9), 83–86. Retrieved from https://journals.academiczone.net/index.php/ijfe/article/view/3440
8. Khahharov, S. Kh., & Nosirova, Sh. E. (2024). Methodology of using pedagogical software tools in teaching database science. Excellencia: International Multi-Disciplinary Journal of Education, 2(9), 376–381. https://doi.org/10.5281/
9. Shodmonbekova, M., & Zakirova, D. (2020). Flipped classroom as an innovative teaching model in higher education of Uzbekistan. Central Asian Journal of Education, 5(2), 55–67.
10. Davronov Sh. Raqamlashtirish muhitida bo‘lajak shifokorlarni kasbiy kompetentligini rivojlantirish metodikasi. https://buxdu.uz/media/jurnallar/pedagogik_mahorat/pedagogik_mahorat_7_2024_2.pdf
11. Davronov Sh. Raqamlashtirish muhitida bo‘lajak shifokorlarga “tibbiyotda axborot texnologiyalari” fanini o’qitish. https://buxdu.uz/media/jurnallar/pedagogik_mahorat/pedagogik_mahorat_12_2024_2.pdf
Mulkiiyat (c) 2025 «O‘zMU XABARLARI»

Ushbu ish quyidagi litsenziya asosida ruxsatlangan Kreativ Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International litsenziyasi asosida bu ish ruxsatlangan..






.jpg)

.png)





